۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 29194
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
  • ارسال توسط :
برخی از مسیر‌های توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد  است
برخی از مسیر‌های توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد  است

برخی از مسیر‌های توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد است

توجه به منابع طبیعی، توجه به نسل آینده است.

وقایع خبری / همزمان با ۱۵ اسفند، آئین روز درختکاری با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار و شهردار و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی در بوستان ملت قزوین برگزار شد.

برگزاری آئین روز درختکاری در قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در این مراسم گفت: توجه به محیط زیست یکی از خط قرمز‌های مسیر پیش روی استان است و تمامی اقدامات توسعه‌ای استان با رعایت موضوعات زیست محیطی صورت خواهد گرفت.

اعلایی خاطرنشان کرد: مردم قزوین و گذشتگان این مرز و بوم تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد و حفاظت از محیط زیست و زندگی سالم‌تر داشته اند که نمونه بارز آن باغستان سنتی می‌باشد که در اطراف قزوین ایجاد شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تا به امروز میراث دار خوبی برای این سرمایه عظیم نبوده ایم، تصریح کرد: در چنین روزگاری که مناسبت خوبی برای غرس نهال است و بازدهی خوبی دارد، از مردم درخواست می‌کنیم این اقدام پسندیده را انجام دهند و به حفاظت از محیط زیست کمک کنند.

وی افزود: شرایط استان به گونه‌ای است که باید به شکل ویژه تری به موضوع محیط زیست پرداخته شود و همانگونه که در موضوعات صنعتی به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید در محیط زیست هم به دنبال این فضا باشیم.

استاندار قزوین تأکید کرد: برخی از مسیر‌های توسعه با موضوعات محیط زیستی در تضاد است و این مهم مورد پسند مجموعه مدیریتی استان نیست و یکی از مهم‌ترین خط قرمز‌های مجموعه مدیریتی استان در مسیر پیش رو توجه به مقوله محیط زیست است چرا که این مهم به شکل مستقیم با سلامت و جان مردم همراه است و در برخی از نقاط استان با مسائل جدی در موضوع محیط زیست مواجه هستیم.

وی افزود: اخیرا در سفر یکی از سفرای کشور‌های اروپایی که در زمینه تولید نهال فعال هستند، درخصوص همکاری در زمینه زراعت چوب و کاشت نهال گفتگو شد که در حال انجام مذاکرات نهایی هستیم.

استاندار قزوین گفت: این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم ارزش افزوده اقتصادی برای استان خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین هم در این مراسم گفت: درباره اهمیت منابع طبیعی صحبت کردن، زیره به کرمان بردن است و باید اذعان کرد در تمام ادوار منابع طبیعی و حفاظت از آن محترم شمرده شده و نسبت به کاشت درخت و حفظ و نگهداری آن تاکید و اهتمام ویژه‌ای شده است.

محسن قاسم زاده خاطرنشان کرد: همچنین در دین مقدس اسلام نیز به کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی توصیه‌های فراوان شده و احادیث بسیاری در این خصوص وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با بیان اینکه با کاشت درخت می‌توانیم محل زیست خود را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنیم، تصریح کرد: امسال نیز با پویش “به جای آنکه سبزه بکاریم، نهالی بکاریم” به استقبال نوروز می‌رویم.

صباغ، شهردار قزوین هم در ادامه مراسم گفت: توجه به منابع طبیعی، توجه به نسل آینده است و در همین راستا برای سال آینده برنامه‌های زیادی در خصوص ارتقا سرانه فضای سبز در شهر قزوین داریم.

وی افزود: شهر قزوین دارای چندین بوستان نیمه کاره است که تمامی این پروژه‌ها در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید و همچنین در تلاش هستیم بزرگترین بوستان شهر را در سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی و ساخت آنرا آغاز کنیم.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: پروژه پارک بزرگ شهر قزوین در حال حاضر در فرآیند اداری قرار گرفته است و احداث آن می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سطح سرانه فضای سبز شهر قزوین داشته باشد.

صباغ با بیان اینکه، سرانه فضای سبز شهر قزوین نسبت به استاندارد‌های کشوری بالا است، اظهار داشت: به برکت باغستان‌های سنتی شهر قزوین و سایر بوستان‌های موجود در سطح شهر هیچ گونه مشکلی در خصوص کمبود سرانه فضای سبز نداریم.

وی افزود: تلاش ما این است که محیط‌های شهری را توسعه بدهیم و با احداث بوستان‌های محلی و در پی آن ایجاد زیرساخت هایی، چون امکانات ورزشی، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی و آمادگی‌های جسمانی در راستای پیشبرد اهداف حقوق شهروندی پیش رویم.