۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 12079
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
  • ارسال توسط :
برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی
برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی

برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی

اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب می شود .

دادستان عموی و انقلاب بوئین زهرا از رفع تصرف ۹۵ هکتار از اراضی ملی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.
به گزارش ” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد صمدی گفت: اراضی ملی جزو حقوق عامه محسوب شده و دستگاه قضائی جهت حمایت از منافعی که به عموم مردم تعلق دارد با متخلفین و متصرفین برخورد قاطع داشته و اغماض نمی نماید.
وی افزود: متاسفانه پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع‌طبیعی و جولان عناصر فرصت‌طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و غیره را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، طی سالیان اخیر عمیق‌‏تر و وسیع‌‏تر شده و شاهد پیامدهای تاسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین زهرا در ادامه افزود: طی سال گذشته با برخورد قضائی ۹۵ هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی ۲۰ چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه گردید، همچنین۳ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وضعیت سابق بازگردانده شد.
وی افزود: رفع تصرفات از منابع آب زیرزمینی، اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی با تشکیل و رسیدگی به ۸۴ فقره پرونده قضائی صورت گرفت.
این مقام قضائی به سایر اقدامات دادستانی این شهرستان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: جلوگیری از چرای غیر مجاز مرتع های منابع طبیعی، جلوگیری از سرقت و قاچاق چوب های جنگلی – جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تذکر به کشاورزان در جهت جلوگیری از آلوده ساختن محیط زیست با کشت زیر نایلون، ، بررسی آلودگی زیست محیطی ایجاد شده توسط شرکتها و واحد های صنعتی، اجرای احکام قطعی قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز، جلوگیری از قاچاق گندم و عرضه آن خارج از شبکه مصوب دولت و … برخی از اقدامات دادسرای شهرستان بوئین زهرا می باشد.