۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 4425
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۲۴
  • ارسال توسط :
برای پویایی اقتصاد به  مشارکت و حضور مردم در این عرصه نیاز داریم
برای پویایی اقتصاد به  مشارکت و حضور مردم در این عرصه نیاز داریم

برای پویایی اقتصاد به مشارکت و حضور مردم در این عرصه نیاز داریم

مدیران حق ندارند مانعی در مسیر توسعه باشند بلکه همه وظیفه داریم بسیج شویم و در خدمت توسعه کشور باشیم

بسیاری از بیکاران از ما هم باسوادترند و این موضوع نشان می دهد باید نگران اشتغال جوانان باشیم و بدانیم بدون رونق تولید و جذب سرمایه گذار نمی توان بیکاری را حل کرد.

هدایت الله جمالی پور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت : مفهوم اقتصاد مقاومتی در واقع نگاه به درون و استفاده از همه ظرفیت های داخلی است و اگر بتوانیم توانمندی های داخلی را شناسایی کرده و به کارگیریم می توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید کشور را در شرایط حساس کنونی که در زیر فشار تحریم ها قرار دارد با شناخت دقیق ظرفیت ها و امکانات موجود با کمک نیروی انسانی ماهر و متعهد یاری کنیم .

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر توجه مسئولان ارشد کشور به جذب سرمایه گداری داخلی و خارجی بیشتر شده و باید بپذیریم برای پویایی اقتصاد به مشارکت و حضور مردم در این عرصه نیاز داریم.

جمالی پور اظهارداشت: حضور مردم در اقتصاد کم رنگ و فرصتهای مردمی بسیار محدود است در حالی که اگر بخواهیم مردم را توانمند و اقتصاد را از شرایط کنونی خارج کنیم لازم است بخش خصوصی را در کارها مشارکت دهیم.

وی بیان کرد: راه نجات کشور شکوفایی اقتصاد با حضور مردم است و همه مسئولان تکلیف دارند این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

استاندار قزوین یادآورشد: امروز جذب سرمایه گداری دیگر سلیقه ای یا سیاسی نیست زیرا هر طرحی که این گونه اجرا شده بود با چالش های جدی روبرو شد اما امروز با تجربه کسب شده نگاه ما علمی است و اگر طرحی سودآور نباشد اصراری به تحقق و اجرای آن نداریم.

جمالی پور بیان کرد: متاسفانه به وضعی رسیده ایم که گاهی توسعه کشورهای همسایه را به عنوان الگو مطرح می کنیم در حالی که استعدادما بسیار بالاتر از آنهاست اما بدرستی از آنها استفاده نکرده ایم.
 
وی گفت: مدیران حق ندارند مانعی در مسیر توسعه باشند بلکه همه وظیفه داریم بسیج شویم و در خدمت توسعه کشور باشیم و هر کسی که خود را وقف توسعه کرده و می خواهد سرمایه گذاری کند مورد حمایت ما قرار گیرد.
استاندار قزوین تصریح کرد: سرمایه گدار یک ثروت است و باید همه شرایط را را برایش هموار کنیم البته لازم است تا مدیران از بخشی نگری عبور کرده و در فکر منافع سازمانی نباشند و به منافع ملی بیندیشند.

وی اظهارداشت: امروز لازم است همه ظرفیت ها را در توسعه کشور بکار گیریم و فرصت حضور سرمایه گذار را مهیا کنیم و رفتار ما به گونه ای باشد تا هیچ سرمایه گذاری دلسرد نشود.

جمالی پور یادآورشد: هیچ استعلامی در استان نباید بیشتر از ۲۰ روز طول بکشد و پاسخ دستگاهها با نگاه مثبت به سرمایه گدار داده شود زیرا اگر بخواهیم بیکاری موجود حل شود ناچاریم بخش خصوصی را در کار مشارکت دهیم و شرایط را برای آنها هموار کنیم.

وی گفت: بسیاری از بیکاران از ما هم باسوادترند و این موضوع نشان می دهد باید نگران اشتغال جوانان باشیم و بدانیم بدون رونق تولید و جذب سرمایه گذار نمی توان بیکاری را حل کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیران باید درب دفاتر خود را باز کنند و پاسخگوی مردم باشند زیرا امروز مردم از ما ناراحتند و ما وظیفه داریم حرف آنهارا بشنویم و مشکلاتشان را رفع کنیم و در این راستا من هم هرگز تلفنم را خاموش نمی کنم و جواب همه تلفن ها را می دهم و همیشه آماده شنیدن حرف مردم و تولیدکنندگان هستم.

وی اضافه کرد: باید  رویکردها را به نفع اشتعال و سرمایه گدار تعییر دهید زیرا بخش زیادی از مشکلات ما داخلی است و خودمان هم خود تحریمی داریم، در کشوری که دهها مشکل دارد نباید خودمان هم مشکل ساز شویم.

جمالی پور گفت: شاخص های استان هرسه ماه باید گزارش شود و اگر مانع قانونی دارد با کمک مجلس حل کنیم در غیر این صورت می توانیم بسیاری از گره ها را در قزوین باز کنیم.

وی بیان کرد: ظرفیت های جدید سرمایه گذاری در استان شناسایی شده و دنبال صنایع پوشاک، دانش بنیان و های تک هستیم تا بتوانیم به شکوفایی اقتصاد کمک کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: با هرنوع سرمایه گذاری مبتنی با ظرفیت های استان که هماهنگ با محیط زیست و منابع آبی استان باشد موافقیم بویژه در توسعه انرژی های پاک حمایت لازم صورت خواهد گرفت.