۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » جامعه » ریاست جمهوری
  • شناسه : 27615
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۳۱
  • ارسال توسط :
برای من افتخار هست که هفته‌ای یک بار به جمع مردم در استان‌ها بروم
برای من افتخار هست که هفته‌ای یک بار به جمع مردم در استان‌ها بروم

برای من افتخار هست که هفته‌ای یک بار به جمع مردم در استان‌ها بروم

معتقدیم برای همه مشکلات کشور راه برون رفت وجود دارد .

وقایع خبری / ما باید فاصله مان را با مردم کمتر و کمتر کنیم؛ من به همه دولتمردان توصیه کردم باید با مردم ارتباط بگیرند، حرف و درد دل مردم را گوش کنند؛ با مردم، در کنار مردم و حتی یک جا‌هایی اگر ممکن است صدای مردم بلند شود هیچ اشکالی ندارد. اینکه برای من افتخار هست که هفته‌ای یک بار به جمع مردم در استان‌ها بروم .

دکتر سید ابراهیم در گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم، در ۱۰۰ روزگی دولت سیزدهم به تشریح عملکرد دولت خود پرداخت .

رئیسی با تاکید بر این که دولت سیزدهم دولت مردمی است، اظهار داشت: این ارتباط باید افزایش پیدا کند و سخن مردم شنیده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید صدای همه اقشار مردم شینده شود، افزود: ما قبل از این که به استان‌ها سفر کنیم اول وضع استان را بررسی می‌کنیم؛ مشکلات استان را از زبان نمایندگان، امام جمعه، اساتید، استاندار و مردم می‌شنویم. این‌ها جمع بندی کارشناسی و اولویت گذاری می‌شود؛ اعتبارات پیش بینی می‌شود و سپس با حضور معاون اول صورتجلسه و سپس سفر انجام می‌شود.

دکتررئیسی با اشاره به این که سفر پیشینه و پسینه دارد، گفت: در استان هم مصوبات اعلام می‌شود؛ یعنی اولین ناظر مردم اند، دوم استاندار، سوم معاونت اجرایی ریاست جمهوری، مصوبات سفر را پیگیری می‌کنند و مردم می‌دانند که مصوبات سفر اجرایی شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: امیدوار هستم در روز‌های آینده بتوانیم به استان‌های دیگر هم سر بزنیم. ما در سفر‌های استانی پروژه جدید را آغاز نمی‌کنیم؛ اینقدر پروژه نیمه تمام به اندازه ده‌ها سال در کشور داریم که باید پروژه‌های نیمه تمام را با توجه به اولویت‌ها به اتمام برسانیم.

رئیسی با تاکید بر این که باید کلنگ‌های به زمین زده شده را به نتیجه برسانیم، اظهار داشت: در یکی از استان‌ها یک سدی را دیدیم و گفتند این سد افتتاح شده است، اما ۱۵ درصد کار آن باقی مانده است؛ موارد این طوری داریم و باید کار‌های نیمه تمام را تمام کنیم و مردم از مواهب این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور با اعلام این که سفر‌های استانی ادامه پیدا می‌کند، گفت: رابطه ما با مردم بیشتر خواهد شد و برکات زیادی در این ارتباط با مردم وجود دارد؛ من به همه دولتمردان در سراسر منطقه می‌گویم عزیزان من در ارتباط با مردم برکاتی نهفته است که هرگز با نشستن در اتاق دربسته و پشت میزکاری اتفاق نمی‌افتد.

رئیس جمهور گفت: از ابتدای کار دولت کار نوشتن یک سند تحول را شروع کرده ایم و با بیش از ۱۵ اندیشکده و چهره‌های فرهیخته و زبدگان دانشگاه‌ها در این امر همکاری داشتیم و این سند آماده شده است.

دکتررئیسی در ادامه گفتگوی تلویزیونی از طریق شبکه یک سیما افزود: در این سند جامع هم مشکلات دیده شده است و هم راهکار‌ها و مبتنی بر همین سند ما بودجه ۱۴۰۱ را تهیه می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: این سند آماده است تا در اختیار نخبگان و مسئولان قرار بگیرد، رسالت دولت ما ایجاد تحول در کشور است و محور تحول عدالت است، مردم بدانند دولت در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی دارد.

آقای رئیسی افزود: در روز مراسمن تنفیذ هم گفتم ما مسائل پیش رو داریم مثل کرونا، کسری بودجه و کالا‌های اساسی که دنبال می‌کنیم و مسائلی دیگر که با سند تحول دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در این مدت ۱۰۰ روز، بحران‌هایی را هم داشتیم یکی از مسائل و بحران‌ها حمله سایبری بود که دولت اول با مدد الهی و با اعتماد مردم به دولت این فتنه را خنثی کرد.

رئیسی گفت: ما اعتماد مردم به دولت را پشتوانه خود می‌دانیم و با همین اعتماد مردم امید را که آسیب دیده بود، بیشتر کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: من نسبت به همه مردم چه آن‌هایی که به من رأی دادند و چه آن‌هایی که رأی ندادند احساس مسئولیت می‌کنم و دولت خود را خدمتگزار همه کشور و همه مردم می‌داند و در این خدمتگزاری خود را مصمم می‌داند تا مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

آقای رئیسی گفت: یقین دارم اعتماد و امید به مردم با کار‌های دولت روز به روز افزایش خواهد یافت و این پشتوانه ارزشمندی در کشور است.

آقای رئیسی افزود: با همراهی مجلس، دستگاه قضایی، قوای مختلف، نیرو‌های مسلح، نهاد‌ها و همه تحت حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی، کشور را علیرغم خواست و توطئه دشمنان به پیش خواهیم برد و من این جمله را باز هم تکرار می‌کنم من بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستم و آینده را بسیار روشن می‌بینم.

رئیس جمهوری در ادامه گفتگوی زنده رادیو و تلویزیونی با مردم در پاسخ به سؤالی در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: ما در زمینه مذاکرات از اول دولت سیزدهم دو کار را انجام دادیم اول خنثی سازی تحریم‌ها که قرارگاهی داریم و معاون اول رئیس جمهور مسئول پیگیری است تا تحریم‌ها خنثی شود و دوم مسأله رفع تحریم هاست.

آقای رئیسی گفت: آنان فکر می‌کنند که ما در مذاکرات شرکت نکنیم و حرف برای گفتن نداشته باشیم و فکر می‌کردند که ما ابتکار عمل نداشته باشیم، اما امروز به دنیا ثابت شد که ایران مقتدرانه و عزتمندانه در مذاکرات شرکت کرد هم دو متن ارائه داد نسبت به مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها و کاملاً منطبق با آنچه که در برجام است و کار دنبال می‌شود.

رئیس جمهور گفت: موضوع رفع تحریم‌ها با قوت دنبال خواهد شد و موضوع خنثی سازی تحریم‌ها به همین صورت خواهد بود.

آقای رئیسی افزود: ما اقتصاد خود و بودجه سال ۱۴۰۱ را با این مسائل ارتباط نمی‌دهیم و با قوت هر دو حوزه هم در زمینه خنثی سازی و هم در زمینه رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور در خصوص موضوع آب در کشور نیز گفت: مسأله آب یک بحران است و مسأله خشکسالی فقط مخصوص یک استان و کل ایران نیست بلکه مسأله منطقه و دنیاست، ولی مدیریت آب در کشور برای مان بسیار مهم است و در این رابطه به مسئولان گفته ایم که باید نسبت به گذشته یک اقدام متفاوت انجام بدهند و در دل مسأله قرار بگیرند.

رئیسی با اشاره به حضور وزیر نیرو در اصفهان و چهارمحال و بختیاری و پیگیری موضوع آب گفت: مسأله در حال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است و هم در مرکز استراتژیک و هم معاون اول مسئولیت کمیته را بر عهده دارد تا بتواند راهکار‌های کوتاه، میان و بلند مدت را دنبال کند و بحمداللّه در این استان‌ها قضیه حل می‌شود.

رئیس جمهور افزود: قضیه آب حق و خواست مردم در استان‌های مختلف است و خواست به حقی است و حقابه آن‌ها مسأله مهمی است و ما هم به آن اعتقاد داریم و من زمانی که در تصدی قوه قضائیه بودم و به اصفهان سفر کردم با کشاورزان عزیز جلسه داشتم و نکات بسیار خوب و قابل توجهی را گفتند و حق هم با این عزیزان است و هم در استان‌های مختلفی که درخواست دارند که آب شرب، کشاورزی و صنعتی به موقع به دست آنان برسد.

آقای رئیسی گفت: در این زمینه برنامه ریزی‌ها در حال انجام است و مردم بدانند که دولت در این قضیه پیگیر است.

وی افزود: درست است که ما مشکل خشکسالی و آب داریم و کمبود نزولات آسمانی داریم، باید در کنار دعایی که کرد حتماً یک برنامه ریزی و یک مدیریت خوبی صورت بگیرد و ان شاء الله با همکاری و مدیریت مردم پیش می‌رویم و این در دستور کار دولت است.

رئیس جمهور گفت: لحظه‌ای از این موضوع غافل نخواهیم شد که باید این مدیریت صورت بگیرد و مردم عزیز در حوزه آب شرب، آب کشاورزی دچار مشکل نشوند.

آقای رئیسی افزود: مردم باید الگوی کشاورزی را متناسب کنند و در استان‌هایی که مشکل کمبود آب دارند باید الگوی کشت مناسبی داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: ما در ارتباط با آب صنعتی به دنبال پسآب‌ها هستیم که باید مدیریت شود و به نظر من راهکار وجود دارد.

وی افزود: هر چقدر که کار دولت پیش می‌رود به نظرم می‌رسد که مشکلات هست، اما راهکار نیز برای این مشکلات داریم و هیچ بن بستی ما نداریم.

آقای رئیسی گفت: من به جوانان عزیز و مردم کشور می‌گویم ما انسداد احساس نمی‌کنیم و معتقدیم برای همه مشکلات کشور راه برون رفت وجود دارد و ما با مدد الهی و کمک مردم مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: از زمان مسئولیتم تاکنون ۱۰۰ ارتباط تلفنی و حضوری با کشور‌ها و هیأت‌های سیاسی مختلف خارج از کشور داشتیم و اتفاقاً در دیدار‌های حضوری در اجلاس شانگ‌های و اکو طرف‌های مقابل و ما به سطح همکاری‌های فعلی قانع نبودیم و مشترکاً بر افزایش آن‌ها تاکید داشتیم.

آقای رئیسی تصریح کرد: از زمان حضورم در تاجیکستان تاکنون براساس گزارش وزارت امور خارجه میزان تجارت ما با این کشور سه برابر افزایش پیدا کرده است و علاوه بر آن در ترکمنستان هم که متأسفانه پنج سال بود مشکل داشتیم، اما در همان جا بر گسترش روابط تاکید و موضوع سوآپ گاز نهایی شد و علاوه بر آن طرف‌های مقابل هم بر جایگاه ایران به عنوان هاب و ترانزیت منطقه تاکید داشتند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در ترکمنستان فعالان اقتصادی می‌گفتند ۲ و نیم سال است که فریادشان بلند شده و باید برای آن فکری کرد که من به آن‌ها گفتم ان شاءالله تا آخر وقت با نهایی کردن موضوع سوآپ گاز شرایط برای فعالیت فعالان اقتصادی نیز بهتر خواهد شد که این مهم به صورت جدی در حال پیگیری است.