۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 25841
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۲۸
  • ارسال توسط :
برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید
برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید

برای مقابله با کرونا ویتامین دی بخورید

گلبول‌های سفید برای اینکه سیتوکین ترشح کنند باید ویتامین دی به میزان لازم در بدن باشد.

وقایع خبری / محقق برجسته ایرانی و عضو فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به اثربخشی ویتامین D در مقابله بدن انسان با کرونا، گفت: نتیجه آخرین پژوهش‌های ما نشان می‌دهد مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه ویتامین دی زیر ۲۰ دارند.

پرفسور سید حمید سجادی افزود: نتیجه تحقیقات روی چهار هزار بیمار که در مدت ۹ سال ویتامین دی مصرف کردند نشان داد، در صورت ابتلای این افراد به کرونا با میزان ویتامین دی بین ۴۰ تا ۱۰۰ نیاز به بستری نیست و همانند یک سرماخوردگی بعد از دوهفته در منزل درمان می‌شوند.

عملکرد ویتامین دی در بیماران کرونا

عضو سابق هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تشریح عملکرد ویتامین دی در پیشگیری از کرونا گفت: ویتامین دی نرمال بین ۳۰ تا ۱۲۰ است، ما بیش از چهار هزار بیمار داشتیم که در مدت ۹ سال از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۹ ویتامین دی مصرف کردند و تا قبل از بیماری کرونا (کووید ۱۹) حتی می‌گفتند، ما سرما نمی‌خوریم.
دکتر سجادی درباره تحقیقات انجام شده درباره آثار مصرف ویتامین دی در مقابله با بیماری کرونا، افزود:بیماران ما که سرفه داشتند و آزمایش کرونای آن‌ها نیز مثبت بود، بستری نشدند، همچنین حدود چهل بیمار تحت نظر من نیز که کرونا گرفتند نیازمند به بستری نشدند چرا که ویتامین دی بالای ۴۰ داشتند.
این محقق برجسته ایرانی که در دانشگاه‌های معتبر خارجی فعالیت دارد، با بیان اینکه ویتامین دی یک هورمون است، گفت: گلبول‌های سفید برای اینکه سیتوکین ترشح کنند باید ویتامین دی به میزان لازم در بدن باشد، اهمیت این ویتامین در
ده تا ۱۵ سال گذشته برای بیماری‌های عفونی و انعقاد خون بیشتر مورد توجه قرار گرفت چرا که ویتامین دی تا به اندازه کافی به گلبول‌های سفید نچسبد نمیداند تا چه اندازه سیتوکین ترشح کند.