۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 4619
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
  • ارسال توسط :
برای دستیابی به قدرت بازدارندگی باید اقتدارمان افزایش یابد
برای دستیابی به قدرت بازدارندگی باید اقتدارمان افزایش یابد

برای دستیابی به قدرت بازدارندگی باید اقتدارمان افزایش یابد

امروز خلیج فارس به معنای واقعی خلیج فارس است.

دهمین نشست از نشست های ” دفاع همچنان باقیست ” با همت بسیج رسانه استان قزوین و با همکاری حوزه هنری استان قزوین در تالار حوزه هنری و با حضور دکتر محمد صادق کوشکی ، عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزارشد .

این استاد دانشگاه با اشاره به تقسیم بندی های سیاسی در دنیا گفت : در دنیا برای واحدهای سیاسی، تقسیم بندی‌های متنوعی وجود دارد که یکی از این تقسیم بندی‌ها را می‎‌توان دفاع از امنیت و دفاع ملی دانست.

وی افزود: در دسته‌بندی دوم، کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی و آلمان با وجود توانایی اجازه دفاع از امنیت، آمریکا در بالای سر آنها همچون چتری قرار دارد که مجوز دفاع از امنیت و منافع ملی را از این کشورها گرفته است و دسته سوم کشورها شامل کشورهایی همچون عربستان است که  با وجود اجازه و امکان برای تشکیل امنیت، اراده این فعالیت را ندارند.

دکتر کوشکی با اشاره به توانمندی کشور جمهوری اسلامی ایران درمقابل تهاجم های بیگانگان گفت : باید نیروی خود را افزایش دهیم و به اندازه‌ای قدرتمند باشیم و توانایی دفاعی خود را همه شکل افزایش دهیم .

وی با بیان این که برای دستیابی به قدرت بازدارندگی باید اقتدارمان افزایش یابد، تصریح کرد : با وجود تحریم‌هایی که داشتیم برای قدرت بازدارندگی به توان بالایی رسیدیم که در این مسیر عوامل مختلفی کمک و سعی کردند.

وی با اشاره به تفاوت‌های کشور ایران با سایر کشورها اضافه کرد : هدایت و رهبری کشور توسط عالمی دینی از جمله  تفاوت‌های ما با کشورهای عربی است و کشورهای عربی نیز به این امر واقف هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: در گذشته  و زمان جنگ، کشور ما به نوعی برخی از کالاها را تهیه می‌کرد و با اسکورت شدن یکی از کشتی‌ها مورد اصابت قرار می‌گرفت ولی امروز به چنان توانمندی قابل توجهی رسیده‌ایم که آمریکایی‌ها توان مقابله با ما را ندارند.

 کوشکی در پایان یادآور شد: امروز خلیج فارس به معنای واقعی خلیج فارس است و در منطقه به قدرت بالایی رسیده‌ایم.