۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14955
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
  • ارسال توسط :
برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا شده ایم
برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا شده ایم

برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا شده ایم

برای پیشگیری از افت تحصیلی حتماً باید حضور فیزیکی دانش آموز اتفاق بیفتد .

دکتر حسنعلی اصغری روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیران مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس در آموزش و پرورش قزوین برگزار شد گفت ” با تاکید رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید مهیا شده ایم.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس باید متوجه باشند تا همه دانش آموزان وضعیت آموزشی مشخصی داشته باشند و تعیین تکلیف شوند.

اصغری یادآور شد: فاصله شرایط قرمز و زرد زیاد نیست و باید در همه مدارس با ضد عفونی دقیق و مستمر، تأمین ماسک بتوانیم شرایط ایمن و بهداشتی را برای حضور دانش آموزان فراهم کنیم تا والدین نگرانی نداشته باشند.

وی اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ رفتاری دانش آموزان بسیار اهمیت دارد و باید به گونه‌ای برنامه ریزی و حرکت کنیم تا همه دانش آموزان به سفیر سلامت تبدیل شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: قدردان زحمات همه معلمان هستیم و به گفته رهبری شما فرهنگیان افسران سپاه پیشرفت و توسعه کشور هستید و امسال رسالت سنگینی در تعلیم و تربیت در شرایط کرونا دارید که امیدواریم به خوبی به آن عمل کنید.

وی اظهار داشت: ۹۹ درصد معلمان کارها را بخوبی انجام داده اند و با اقدامات انجام شده امیدواریم مراسم بازگشایی در روز شنبه به صورت شایسته ای برگزار شود.

اصغری یادآور شد: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید از روز شنبه در مدرسه شالباف نواخته می‌شود و با حضور محدود دانش آموزان تحصیل را آغاز می‌کنیم و امیدواریم امسال مدیران با رویکرد علمی، جهادی و برنامه محوری و اخلاق مدارانه حرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: میزان حضور دانش آموزان بر اساس صلاحدید مدیران و شرایط فضای آموزشی مدرسه، وضعیت شهرها، خواهد بود و فاصله گذاری اجتماعی در همه مدارس با دقت رعایت خواهد شد.

وی بیان کرد: در شیوه نامه ابلاغی همه مدارس باید باز باشند و در شرایط زرد و سفید تحصیل حضوری با تصمیم مدیران انجام شده و در شرایط قرمز هم مدارس باز بوده اما هیچ اجباری برای حضور دانش آموز نداریم.

اصغری اظهار داشت: همچنین زنگ تفریح به صورت شناور خواهد بود و ورود و خروج و رفتار دانش آموزان هم با نظارت مدیر و ناظر مدرسه کنترل خواهد شد تا هیچ آلودگی رخ ندهد.

وی گفت: در همه شرایط سعی می‌کنیم تا حضور دانش آموزان به حداقل برسد اما برای پیشگیری از افت تحصیلی حتماً باید حضور فیزیکی دانش آموز اتفاق بیفتد تا از مشکلات روحی و روانی هم کاسته شود.

اصغری افزود: شبکه شاد در فضای مجازی برای تحصیل دانش آموزان مهیا شده و با رفع برخی مشکلات آن امیدواریم این سیستم نیزر در خدمت تحصیل دانش آموزان باشد.