۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ریاست جمهوری » کهگیلویه وبویراحمد
  • شناسه : 26114
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
  • ارسال توسط :
برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید
برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید

برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید

به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.

وقایع خبری / حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: توفیقی است برای بنده و همکارانم که خدمت مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد باشم و قبل از سفر دوستان، مشکلات، نیازها و گزارشهای لازم در باره وضعیت این استان را ارائه دادند و استاندار هم جمع بندی های لازم در حوزه کشاورزی، نفت، گاز، گردشگری و سایر توانمندیهای این استان را در جلسه دولت گزارش کرد.

دکتررئیسی با تاکید بر اینکه این سفر، پس از سفرِ کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام شد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری، نفت و گاز توسعه قابل توجهی داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری نیروهای متخصص و دلسوز این استان و مسئولان از جمله نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس و سایر دوستان بتوانیم مشکلات این استان را رفع کنیم.رئیس جمهور افزود: امیدوارم در جریان این سفر تصمیمات مختلف و مهمی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اتخاذ شود.
رئیسی همچنین از مردم استان به دلیل اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و حضور در اجتماعات باشکوه آن‌ها وجود ندارد، عذرخواهی کرد و گفت: امیدواریم در سفرهای بعدی این مهم فراهم شود.رئیس جمهور اضافه کرد: انشاء الله بتوانیم در دیدار بانخبگان، نشست شورای اداری استان و بازدید از طرح ها مصوبات لازم برای رفع نیازمندی های این استان اتخاذ شود.

حجت الاسلام والمسملین رئیسی بعد از فرودگاه یاسوج از سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و موانع این طرح قرار گرفت.حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی که در بازدید از سد تنگ سرخ از سوی وزیر نیرو همراهی می‌شد با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.
رئیس جمهور پس از بازدید از روند ساخت سد تنگ سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متأسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.
دکتر رئیسی افزود: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.
رئیس جمهور همچنین در واکنش به اظهارات برخی از کارگران فعال در این پروژه درباره تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: حتماً به مسئولان تذکر می‌دهم و تأکید می‌کنم که اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران عزیز ضایع شود.وی اضافه کرد: حتماً به دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.
آیت‌الله رئیسی گفت: تلاش‌هایتان در این میدان را همچون جهاد در جبهه‌های دفاع مقدس ببینید و برای آبادانی کشور تلاش مضاعف کنید و یقین داشته باشید که اجازه نخواهیم داد حقی از هیچ یک از شما ضایع شود.
رئیس جمهور همچنین هنگام خروج از محدوده عمرانی سد تنگ سرخ با اجتماع مردم منطقه مواجه شد و بار دیگر در میان آنان حضور یافته و دقایقی از نزدیک با مردم صحبت و تأکید کرد که همکاران بخش ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این مکان باقی خواهند ماند تا نامه‌ها و درخواست‌های آنان را دریافت کنند.سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶،۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.
برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می‌شود و بخشی از نیاز‌های آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

حرکت اقتصادی عشایر نقش موثری در رونق اقتصادی کشور دارد/ دستور به استاندار برای پیگیری و حل سریع مشکلات عشایرر

ئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در منطقه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رو در رو با آنان گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به منطقه استقرار عشایر، مانع از اقدام یکی از خانواده‌های عشایر برای سر بریدن گوسفند قربانی شد و با قدردانی از ابراز محبت آنان با حضور در چادر این خانواده پای سخنان شان نشست و با گرمی با آنان گفتگو کرد.

دکتر رئیسی همچنین در چادر دیگری در جمع معتمدین و بزرگان عشایر بویراحمدی حضور یافت و درباره مشکلات و درخواست‌های آنان و راهکارهای حل و فصل مشکلات مطرح شده با بزرگان عشایر به گفتگو پرداخت.

رئیس جمهور در جمع عشایر گرگو گفت: عشایر همواره با جان، مال و هستی خود از انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند و امروز نیز حرکت عظیم اقتصادی آنان نقش موثری در تحقق رونق اقتصادی کشور دارد.دکتر رئیسی با اشاره به درخواست‌های مطرح شده از سوی معتمدین و سران عشایر در این دیدار، گفت: به طور جدی پیگیر حل مشکلات شما در زمینه کم آبی هستیم و از سوی دیگر تلاش خواهیم کرد نقش واسطه‌ها و دلالان در فروش صنایع دستی و محصولات غذایی عشایر حذف شود تا سود اصلی زحمات و تلاش‌های زنان و مردان کوچ‌نشین نصیب خودشان شود.

آقای رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار داده و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل و فصل هستند، به سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه شوند.