۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 34681
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۹
  • ارسال توسط :
براي اطلاعات جعبه سياه بايد با روسيه هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد
براي اطلاعات جعبه سياه بايد با روسيه هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد

براي اطلاعات جعبه سياه بايد با روسيه هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد

در حال حاضر مسوولان فني با تشكيل تيم كارشناسي مشغول بررسي علت وقوع حادثه هستند.

براي اطلاعات جعبه سياه بايد با كشور سازنده بالگرد يعني روسيه هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از « اعتماد » پس از سانحه سقوط بالگرد امداد هلال‌احمر محمد اميرخاني، معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان كرمان درباره جعبه سياه اين بالگرد عنوان كرد: «روز جمعه تيمي متشكل از كادر فني و رييس سازمان امداد و نجات به كرمان سفر كردند. اين تيم جعبه سياه بالگرد حامل وزير ورزش را باز كردند تا به تهران ارسال شود. تيم فني ديگري هم روز گذشته از تهران به استان كرمان سفر مي‌كند و جزييات حادثه سقوط بررسي خواهد شد. بال‌هاي ذخيره و لاستيك‌هاي بالگرد باز مي‌شوند و پس از سبك‌سازي، لاشه بالگرد را به آشيانه كرمان و سپس تهران مي‌فرستند. جعبه سياه هم به تهران ارسال مي‌شود تا علت سقوط دقيق بررسي و مشخص شود. اينكه اطلاعات جعبه سياه چه زماني منتشر مي‌شود، نمي‌توان گفت. بايد هماهنگي لازم با كشور روسيه به عنوان سازنده بالگرد صورت گيرد ضمن آنكه ما در بازخواني جعبه سياه دخل و تصرفي نداريم. كاپيتان پرواز مي‌گويد؛ بالگرد مشكلي نداشته اما لحظه‌اي تعادل خود را از دست مي‌دهد و او با وجود آنكه خيلي تلاش كرده آن را كنترل كند، اما موفق نبوده است. زمان حادثه باد مي‌وزيد اما به نحوي نبود كه براي بالگرد خطرساز باشد. اين نوع بالگرد توانايي حمل سه نفر بار را دارد و وزن مسافران نيز نصف اين ميزان ظرفيت نبوده. بنابراين چيزي وجود نداشته كه از اين منظر نيز مشكل‌ساز شود. هيچ چيز فعلا مشخص نيست، شايد مشكل از نقص فني باشد زيرا در چنين حوادثي گاهي يك اتفاق جزيي باعث يك حادثه بزرگ مي‌شود.»
رييس كل دادگستري استان كرمان از تشكيل پرونده قضايي براي سقوط يك فروند بالگرد در شهرستان بافت خبر داد و گفت: «اين پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. هليكوپتر هلال‌احمر كرمان حامل وزير ورزش و جوانان و جمعي از همراهان ايشان در سفر به شهرستان بافت حين نشستن در يك ورزشگاه سقوط كرد و اين حادثه تعدادي مصدوم (سرنشين و كادر پروازي) و يك كشته برجاي گذاشت. دستورات قضايي لازم به مراجع ذي‌ربط صادر و مقامات قضايي نيز در محل بروز حادثه حضور يافته‌اند و بررسي‌هاي لازم در اين رابطه انجام شده است.

وی افزود: اين پرونده به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسي قرار گرفته است و در حال حاضر مسوولان فني با تشكيل تيم كارشناسي مشغول بررسي علت وقوع حادثه هستند»