۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » اقتصاد » بازار » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 37092
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
بدنبال درآمدزایی برای اتاق بازرگانی قزوین هستیم
بدنبال درآمدزایی برای اتاق بازرگانی قزوین هستیم

بدنبال درآمدزایی برای اتاق بازرگانی قزوین هستیم

در دوره جدید هیئت رئیسه اتاق درصددیم ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشیم .

یکی از چالش های ما بدهی باقیمانده از دوره قبل است و حدود ۱۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تراز مالی اتاق بازرگانی منفی است و بدهی داریم که باید آن را پرداخت کنیم.

مهندس مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین، به مناسبت روز خبرنگار با دعوت از اصحاب رسانه ضمن تجلیل از آنها گزارشی از مهمترین برنامه های این اتاق در دوره جدید مدیریت خود ارائه کرد.

رییس اتاق بازرگانی قزوین در این نشست که عصر چهارشنبه برگزار شد به خبرنگاران گفت: در دوره جدید هیئت رئیسه اتاق درصددیم ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشیم و در تولید و تجارت و بخش های صنعت و معدن و کشاورزی هم تحول مناسبی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد:  با داشتن بیش از ۳۶۰۰ واحد تولیدی با پروانه که اگر حتی ۵۰ درصد آنها هم فعال باشد زیبنده نیست که حدود ۴۰۰ کارت بازرگانی که ۲۵۰ کارت آن عضویت است در اتاق بازرگانی داشته باشیم لذا حتما باید انگیزه و فرصت هایی ایجاد شود تا افراد بیشتری کارت بازرگانی گرفته و جایگاه اتاق را ارتقا بخشند.

مهندس عبدیان گفت: بدنبال ایجاد شرایط راحت و سهل تر و تشویق هایی برای صدور کارت بازرگانی هستیم و با ایجاد یک واحد صدور کارت بازرگانی آمادگی داریم در کمتر از ۲۴ ساعت اگر مدارک متقاضیان کامل باشد این کارت را صادر  و تحویل دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: کمیسیون های تخصصی یکی از بازوهای اتاق بازرگانی محسوب می شود که در این راستا تاکنون شش کمیسیون تخصصی و یک کمیته راه اندازی و برای هر کدام از آنها نیروی ثابتی از همین مجموعه تعیین شده تا کارها با نظم خوبی دنبال شود.

این مقام مسوول در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی نیز به خبرنگاران رسانه ها گفت: در گذشته هزینه های این امور از اتاق پرداخت می شد در حالی که در این دوره قرار شد یک حساب معرفی کنیم و واحدهای صنعتی که همواره در امور خیرخواهانه مشارکت دارند کمک کنند تا این حمایت از این محل صورت گیرد.

وی در مورد وضعیت صادراتی استان هم گفت: موضوع صادرات در اولویت برنامه های اتاق است و گزارش های دریافتی نشان می دهد در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، چین، امارات، ترکیه و افغانستان و ۵۰ درصد فقط به عراق است و بایستی ‌دنبال بازارهای جدید صادراتی برای کالاهای ایرانی باشیم. تیمی را مشخص کرده ایم تا آمار دقیق منطقه ای ، ملی و جهانی را از کالاهای صادراتی به کشورها استخراج کنند تا در کنار آن ظرفیت تولید و بازارهای هدف را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنیم. 

عبدیان اضافه کرد: بدنبال درآمدزایی برای اتاق هستیم و در این راستا یک بانک تخصصی و یک صرافی و پنجره واحد نیز بزودی در اتاق راه اندازی خواهد شد که کمک فعالان اقتصادی است.

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: در قبل از انتخابات این دوره متعهد شدیم برای بانوان فضایی مهیا شود که این وعده را عملی کردیم و با تعیین خانم غفوری به عنوان مشاور بانوان توانستیم واحد بانوان بازرگان را در اتاق راه اندازی کنیم.

عبدیان در خصوص تعامل با رسانه ها و آزادی عمل بیشتر برای حضور خبرنگاران در اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد:من با کسی مشکلی ندارم چون سیاسی نیستم و درب اتاق به روی همه رسانه ها باز است و محدودیتی ندارید اما انتظار داریم در نشست های تخصصی و جلسات کمیسیون ها و نشست های مرتبط مانند جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هر جایی که برای گره گشایی از صنعت برنامه ای هست نیز حضور پیدا کرده و فقط به مصاحبه مطبوعاتی اکتفا نکنید.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تاکید کرد: در حمایت از خبرنگاران هم آمادگی داریم نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام کنیم. در روز اول ریاست خود در اتاق بازرگانی اعلام کردم که شفافیت و اتاق شیشه ای را در این اتاق عملیاتی و هر سه ماهه یک گزارش به رسانه ها ارائه خواهیم کرد که به تعهد خود عمل کردیم و این نشست نیز در همان راستا برگزار شد.