۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 8755
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
  • ارسال توسط :
بدرفتاری برخی افراد سودجو تأسف برانگیز است
بدرفتاری برخی افراد سودجو تأسف برانگیز است

بدرفتاری برخی افراد سودجو تأسف برانگیز است

برای ادامه تعطیلی مدارس استان قزوین تصمیم گیری خواهد شد

هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه کشور و استان پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مخاطرات آن است به همین دلیل مدارس و دانشگاه‌ها و همه برنامه‌های عمومی و ورزشی تعطیل شده است.

وی بیان کرد: جلسات استانداری هم به حداقل رسیده و فقط نشست‌های اضطراری را تشکیل می‌دهیم که خطر کم شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: کرونا مثل همه پدیده‌ها یک ویروس است که در کشور فراگیر شده و استان‌ها را هم درگیر کرده و پیشگیری بهترین راه است و همه باید تلاش کنیم شرایط بهداشتی را مهیا کنیم تا نگرانی‌ها کمتر شود.

در استان قزوین مورد مشکوک نداریم

جمالی پور گفت: استان قزوین تا این لحظه درگیر جدی نشده و ما کمترین درگیری را فعلاً داریم اما باید پیشگیری تقویت شود و اطلاع رسانی بهتری از طریق رسانه‌ها داشته باشیم.وی از همکاری اعضای ستاد پیشگیری برای مدیریت این بیماری تشکر و قدردانی کرد.

استاندار قزوین یادآور شد: متأسفانه وقتی کشور با بحران یا مشکلی روبرو می‌شود انتظار داریم همراهی مردم بیشتر شود اما جای تأسف دارد که برخی سود جو با تبلیغ در فضای مجازی کاری می‌کنند که با کمبود شدید مایک و الکل و صد عفونی و حتی برخی اقلام معمولی گیاهان دارویی شویم.

وی افزود: در این وضعیت برخی التهاب جامعه را با احتکار و گران روشی بیشتر کنند که از اداره تعزیرات و سازمان صنعت انتظار دارم با شدت در این زمینه برخورد کنند.

استاندار گفت: فردی که احتکار و مردم را دچار چالش می‌کند نگران کننده است ما انتظار داریم مردم همکاری کنند و گر نه همه آسیب می‌بینند و در این شرایط سودجویی برخی افراد جای تعجب دارد و باید این افراد در رسانه‌ها معرفی شوند.

وی بیان کرد: وقتی سلامت اجتماعی مردم به مخاطره افتاده اگر عده‌ای سودجو به فکر جیب خود باشند باید به شدت با آنها برخورد شود.

جمالی پور گفت: در حوزه کمک به واحدهای صنعتی که قادرند ماسک و تجهیزات ضدعفونی تولید کنند از اعتبارات استانی استفاده خواهیم کرد تا تولیدات مورد نیاز استان را تأمین کنند، البته در توزیع این اقلام به صورت رایگان باید مدیریت شود تا همه از این امکانات برخوردار شوند.

وی افزود: مواد ضد عفونی و ماسک در استان باید تأمین شود و اولویت ما تأمین نیازهای استان و سپس پشتیبانی سایر استان‌ها را بر عهده بگیریم و در کنار آن برای راه اندازی بیمارستان صحرایی اقدام شود و همه فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری و پشتیبانی همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

استاندار قزوین با تاکید بر رعایت بهداشت از سوی شهروندان اظهار داشت: در استان همه مدارس تعطیل شده تا مردم در خانه بمانند و دنبال این هستیم با اذن دفتر رهبری نمازهای جماعت ادارات و مساجد و حتی نماز جمعه را پس از کسب تکلیف تعطیل کنیم و هر گونه مراسم عمومی، هنری، ورزشی لغو شده است.

وی گفت به اداره تعزیرات حکومتی استان دستور اکید صادر می‌شود تا با جدیت با محتکران و گران فروشان برخورد کنند و اینکه در این شرایط به جای کمک‌همه جانبه برخی دنبال سودجویی بیشتر باشند نشان می‌دهد از نظر فرهنگی عقب مانده‌ایم و با متخلف لازم است برخورد جدی شود.

جمالی پور افزود: همه باید نگران شویم چرا رفتارهای ما غیر اخلاقی شده در حالی که وقتی در ژاپن سونامی رخ داد مردم یخچال‌های خود را خالی کردند تا کمبودی نباشد و به همسایه‌ها کمک‌کردند اما ما حتی زنجفیل و الکل و مواد ضدعفونی را احتکار می‌کنیم که قیمت‌ها چند برابر شود.

وی بیان کرد: بدون هیچ تساهل با محتکران باید برخورد شود تا با یک بیماری شاهد رفتارهای غیر دینی نباشیم.

استاندار افزود: مرخصی سربازان و زندان‌ها لغو می‌شود و از حراست ادارات انتظار داریم از ورود افراد مشکوک به بیماری با دستگاه‌ها جلوگیری کنند.

جمالی پور اظهار داشت: برای ادامه تعطیلی مدارس تصمیم گیری خواهد شد اما انتظار داریم مردم تردد خود به مراکز عمومی را کاهش دهند تا پیشگیری‌ها جواب دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.