۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بازار » مسکن
  • شناسه : 20627
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
  • ارسال توسط :
بخش مسکن در ۶ ماه آینده هم راکد خواهد بود
بخش مسکن در ۶ ماه آینده هم راکد خواهد بود

بخش مسکن در ۶ ماه آینده هم راکد خواهد بود

هر ساله در همه دوره ها بازار ملک با نوسان همراه بوده است.

وقایع خبری- بازار مسکن در سال ۱۴۰۰ هرچند که همه پیش‌بینی‌ها صددرصد نیست اما به نظر می‌رسد در ۶ ماه ابتدای سال با رکود همراه باشد که این روند به دلیل انتخابات، ماه رمضان و سپس محرم و صفر خواهد بود. در عین حال به دلیل افزایش ۲۰ درصدی سالانه قیمت‌ها در بازار ملک این روند سال آینده نیز اتفاق خواهد افتاد و نباید امیدی برای کاهش قیمت‌ها داشت.
حسین نراقی‌زاده گفت:  سال ۹۹ علیرغم همه نوساناتی که اقتصاد کشور با آن دست به گریبان بود اما خرید و فروش در بازار مسکن برقرار بود. باید نکته ای را متذکر شوم. ما در کشور سالانه ۲ میلیون متقاضی خرید خانه  داریم که این میزان همه مصرف کنندگان واقعی هستند نه دلال های حرفه ای . از این جهت این روند هر ساله تحت هر شرایطی برقرار است. شاید کرونا بر درآمد آژانس های املاک تاثیر داشته اما متقاضی مسکن در هر دو قشر هم دلال های حرفه ای و هم متقاضی های واقعی وجود دارد. سرمایه گزاران برای جلوگیری از افت ارزش سرمایه خود به سمت بازار مسکن روی آوردند چرا که سرمایه گذاری در این بخش بسیار مطمئن و بی ضرر است.
وی در پایان گفت: هر ساله در همه دوره ها بازار ملک با نوسان همراه بوده است. اما به طور کلی هر ۴ سال یکبار یک رونق و رکود را در این بازار تجربه می کنیم. در دهه ۹۰ نیز این گونه بود؛ ۴ سال اول رکود کامل بود و ۴ سال دوم رونق داشت، که این رونق به دلیل هراس از دست رفتن سرمایه و افت ارزش سرمایه هایی بود که ابتدا در بورس و بازار ارز بود اما به تدریج از این دوبازار خارج شده و به سمت مسکن آمد اما تورم همچنان برقرار بود و هست.