۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 3624
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
  • ارسال توسط :
بحران در کشور ما عادی است و باید همیشه آماده باشیم
بحران در کشور ما عادی است و باید همیشه آماده باشیم

بحران در کشور ما عادی است و باید همیشه آماده باشیم

رسانه‌ها در کاهش خسارات سیل در استان قزوین نقش بسزایی داشته اند.

همایش ملی و تخصصی مدیریت بحران با حضور اسماعیل نجار ، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ، زادهدی ، استاندار قزوین و مدیران کل مدیریت بحران ۳۱ استان کشور فعالیت خود را در در استانداری قزوین آغاز کرد .

این همایش با هدف شناسایی تهدید و نیز ارزیابی میزان آسیب پذیری جامعه، نیازسنجی آموزشی مدیران بحران در سطوح مختلف، شیوه‌های نظارت و کنترل بر فعالیت‌های مرتبط با کاهش مخاطرات، چگونگی اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مقابله با بحران و بررسی نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در کاهش آسیب‌ها برگزار می‌شود. و موضوعات مورد گفتگو در این همایش شامل قسمت‌های مختلف از جمله اعلام هشدار، تخلیه و اسکان اضطراری، شیوه‌های صحیح مدیریت منابع، چگونگی ایجاد نظم و امنیت، مهار آتش و نجات قربانیان و آسیب دیدگان در هنگام بحران، نقش عوامل اجتماعی و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بحران، تبیین جایگاه گروه‌های آسیب‌پذیر و طراحی الگوهای مناسب مقابله و مراقبت‌های پزشکی است.

عبدالمحمد زاهدی در این همایش ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت : بحران در کشور ما عادی است و باید همیشه آماده باشیم و پیشگیری، بیش بینی و آموزش مقابله را جدی بگیریم.

وی درخصوص وضعیت قزوین در حوزه بحران افزود: قزوین حادثه خیز است و همیشه با چند حادثه درگیر بوده است. تجربه حوادث باید به مدیران منتقل شود زیرا شرایط کشور در حوادث غیرمترقبه ویژه است و زمستان ما با محورهای مواصلاتی مهم بسیار زیاد است.

زاهدی سپس به سیل امسال در قزوین اشاره کرد و یادآور شد: با همه اقداماتبه عمل آمده در بهار امسال اما به دلیل شدت بارش‌ها و سیل، منازل در روستاها تخریب شد وحتی به باغات هم آسیب وارد شد .

قدرت الله مهدیخانی ، مدیرکل بحران استان قزوین هم به نقش رسانه ها در مدیریت بحران اشاره رد و افزود : رسانه‌ها در کاهش خسارات سیل در استان قزوین نقش بسزایی داشته اند.

وی افزود: سیل فروردین ماه امسال با ۶۸ میلیمتر بارندگی در ۳۶ ساعت بیشترین حجم را ثبت کرد و بازدید از مناطق با کمک بخشداران و فرمانداران صورت گرفت تا حادثه مدیریت شود.

مهدیخانی بیان کرد: در هنگام بارش‌ها با مدیریت خوب توانستیم خسارتها را کاهش دهیم و از فاجعه در شهرها جلوگیری شد . وی گفت: در سالهای گذشته تعداد ۱۲ نفر در سیل‌های جان باختند و ۲,۲۵۰ میلیارد تومان خسارت سیل بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان این که بعد از بارندگی در الموت غربی و شرقی شاهد رانش زمین بودیم، افزود: هشت گسل فعال داریم که در شمال قزوین گسل فعال نگران کننده است.