۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 41483
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
  • ارسال توسط :
با کمک واقفین استان قزوین ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند
با کمک واقفین استان قزوین ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

با کمک واقفین استان قزوین ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: عملیات عمرانی طرح توسعه بقعه چهار انبیاء تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

همزمان با هفته وقف حجت الاسلام مجیدی ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح برنامه های این اداره کل در یکسال گذشته پرداخت و در پایان این نشست به سوال های خبرنگاران پاسخ گفت .

وی در ابتدای این نشست به عناوین هفته وقف پرداخت و افزود : جمعه ۳۰ شهریور به نام« وقف،جبهه مقاومت،ترویج فرهنگ ایثار» ؛ شنبه ۳۱ شهریور به نام « وقف،قرآن،سنت نبوی،سیره ائمه معصومین» ؛ یکشنبه ۱ مهر به روز « وقف،اقتصاد پایدار،رشد پایدار» و روز دوشنبه ۲ مهر به نام « وقف،اخلاق،معنویت،تکریم واقفین و خیرین» و روز سه شنبه ۳ مهر
به نام « وقف،حمایت از خانواده،اشتغالزایی،ترویج سبک اسلامی» و چهارشنبه ۴ مهر به نام « وقف،سلامت جامعه،حمایت از دانش بنیان ها» و روز پنجشنبه ۵ مهربه نام « وقف،امامزادگان،گردشگری مذهبی،ترویج فرهنگ ایثار » نامگذاری شده است .

این مقام مسوول در بخش دیگری از این نشست به افتتاح استودیو اداره کل اوقاف اشاره کرد و افزود: این استودیو به نام استودیو امامزاده حسین (ع) در این بقعه مبارکه افتتاح خواهد شد .

وی سپس به خبرنگاران گفت: در طول یکسال گذشته و به همت اوقاف در حوزه بهداشت و درمان ۳هزار و ۲۰۰نفر با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال تحت درمان قرار گرفته اند .

حجت الاسلام مجیدی افزود: استان قزوین هم‌اکنون ۸۴۰ موقوفه ثبت شده دارد که از این موارد ۳۰۵ موقوفه مربوط به ابتدای شکل‌گیری سنت وقف در استان قزوین تا سال ۱۳۵۷ و ۵۲۵ موقوفه مربوط به ۴۵ سال پس از انقلاب است. تثبیت مالکیت یکی از رسالت‌های اصلی اوقاف است و هم اکنون تنها ۲ درصد موقوفات بدون سند باقی مانده و خوشبختانه ۹۸ درصد از موقوفات قزوین دارای سند مالکیت تک برگی است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۸ سند تک برگی برای موقوفات قزوین دریافت کردیم که با این آمار ۷ هزار و ۶۳۷ قطعه رقبه نیز موقوفه دارای سند شد؛ همچنین در سال جاری ۸ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است. 

وی ادامه داد: گردن مجموعه وقف در مراعات قانون و تمکین به ضوابط قانونی از مو باریکتر است و هر دادگاه صالحه‌ای که حکم قطعی صادر کند ما تمکین می‌کنیم، این درحالی است که امروز هنوز هم برای موقوفه محمدحسن خزانه رأی قطعی صادر نشده است؛ امیدواریم آنچه حق است درباره این موقوفه شکل گیرد. 

حجت الاسلام مجیدی درخصوص پروژه چهارانبیای قزوین، با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه توسعه چهار انبیاء است، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه چهار انبیاء بر عهده ما است و به زودی پروژه احداث و مرمت و توسعه بقعه چهار انبیا با آزادسازی امکان تجاری بقعه شکل خواهد گرفت و امکان دسترسی آسان برای زائرین فراهم خواهد شد، کمتر از یک ماه دیگر عملیات این طرح آغاز خواهد شد و تا ۲ سال نیز ادامه خواهد داشت. 

وی درپایان یادآور شد: در پایان اظهار کرد: در سال گذشته به همت وقف ۲۷ زندانی جرائم غیرعمد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال آزاد شدند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*