۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 30957
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
  • ارسال توسط :
با هنجارشکنی در انظار عمومی برخورد می شود
با هنجارشکنی در انظار عمومی برخورد می شود
محمد قاسمی، دادستان مرکز استان قزوین؛

با هنجارشکنی در انظار عمومی برخورد می شود

تا حکم فردی قطعی نشود مجاز به گفتن آن نیستیم اما پرونده چند مدیر در حال رسیدگی و کارشناسی است .

تا حکم فردی قطعی نشود مجاز به گفتن آن نیستیم اما پرونده چند مدیر در حال رسیدگی  و کارشناسی است و برخی پرونده ها نیز از سطوح ملی اعلام می شود ولی همه رفتارها در مسیر قانونی است.

محمد قاسمی، دادستان مرکز استان قزوین با تبریک هفته قوه قضاییه به خبرنگاران رسانه های استان قزوین گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی است تا عملکرد یک ساله دستگاه در معرض قضاوت قرار گیرد و به مطالبات مردم و خبرنگاران نیز پاسخ داده شود.

این مقام قضایی گفت : همکاران قضایی با حجم سنگین پرونده های وارد شده به طور شبانه روزی کار می کنند و اعتبار قوه از یک سازمان وابسته به وزارتخانه هم کمتر است درحالی که ماموریتهای سنگین و گسترده ای دارد و بیش از ظرفیت کار می شود.

این مقام قضایی استان درباره تغییر کاربری زمین های کشاورزی گفت: قزوین در زمینه برخورد با متخلفان و جلوگیری از تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی در ردیف پنج استان شاخص کشور است اما به دلیل وجود تهدید در تغییر کاربری ها به تلاش بیشتری نیازمندیم.

وی تصریح کرد: با اقدامات زیرساختی در این حوزه و راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین در استان می توانیم هر گونه تغییر کاربری را به صورت ماهواره‌ای و هوشمند رصد کنیم و این طرح به صورت پایلوت در قزوین درحال اجراست.

دادستان قزوین در خصوص پرونده برخی مدیران متخلف در سالهای گذشته نیز گفت: تا حکم فردی قطعی نشود مجاز به گفتن آن نیستیم اما پرونده چند مدیر در حال رسیدگی  و کارشناسی است و برخی پرونده ها نیز از سطوح ملی اعلام می شود ولی همه رفتارها در مسیر قانونی است.

دادستان قزوین در خصوص تبلیغات نامناسب برخی آرایشگاه های زنانه هم به خبرنگاران گفت: مرجع صدور مجوز تبلیغات با ارشاد است و اخیرا کمیته مربوط فعال شده و در حال حاضر ۲۰ پرونده در دادگاه تشکیل شده و عمده مشکل ما نظارت است و اصناف باید در این زمینه فعالیت بهتری داشته باشند.

وی در خصوص پرونده قاتلان فراری نیز گفت: پرونده این افراد تکمیل شده و جلب متهم در دستور کاراست و موضوع با جدیت دنبال می شود ولی انتظار داریم با تبدیل اقبالیه به بخش و افزایش کلانتری و راه اندازی دادسرای ناحیه از مشکلات این منطقه کاسته شود.

image_2022_6_20-12_52_19_417_ZZG

دادستان قزوین در خصوص پدیده سگ گردانی در شهر نیز گفت: این مشکل مانند سایر نقاط کشور در استان نیز دیده می شود و باید با فرهنگ سازی برای حل آن اقدام کنیم.

قاسمی در ادامه در خصوص مسئولیت سنگین قضات و تخلف موردی در دستگاه قضا نیز اظهارداشت: آمار قضات متخلف بسیار کم است و اکثر همکاران قاضی ما متعهد و دلسوزند و با تلاش شبانه روزی گاهی تا ماهانه ۴ هزار پرونده را رسیدگی می کنند که حجم سنگینی است و جای تقدیر دارد.

وی درپایان گفت: تلاش ما شبانه روزی قضات ما بر کسی پوشیده نیست و برخی قضات حتی در منزل به پرونده ها رسیدگی می کنند و تعدادی دچاربیماری شده اند ولی با همه این اقدامات ممکن است تعداد بسیار محدودی هم تخلف داشته باشند که با آموزش و تذکر و برخورد قانونی با آن مقابله می کنیم.