۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » انتخابات
  • شناسه : 8472
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۸:۰۴
  • ارسال توسط :
با همکاری و اتحاد می‌توانیم تحریم‌ها را بشکنیم
با همکاری و اتحاد می‌توانیم تحریم‌ها را بشکنیم

با همکاری و اتحاد می‌توانیم تحریم‌ها را بشکنیم

اگر کسی بگوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است.

رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت با دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، دلایل این دعوت و ضرورت مشارکت مردم را نیز تشریح کرد.
او همچنین تصریح کرد که با هماهنگی و همکاری نهادهای مختلف کشور و با تقویت وحدت می‌توانیم امریکا را یکبار دیگر پای میز مذاکره بکشانیم و تحریم‌ها را بشکنیم همچنان که پیش از این در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم برخی تحریم‌ها را بشکنیم.
به گزارش ” وقایع خبری ” و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی با اشاره به حضور مردم در صحنه در موارد مختلف از جمله کمک به سیلزدگان و زلزله زدگان و ۲۲ بهمن و تشییع پیکر شهید سلیمانی گفت: روز دوم اسفند مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رأی دوباره افتخار و حماسه جدیدی بیافرینند.
وی ادامه داد: اصولاً مجلس شورای اسلامی در ایران مجلس قدرتمندی است. اختیارات مجلس در کشورهای مختلف فرق می‌کند و در ایران جایگاه عظیمی دارد و این هم به‌خاطر نظر امام بود که از ابتدا امام به مجلس یک عنایت خاصی داشت که از سوابق تاریخی بود که ایشان با مرحوم مدرس داشت.
روحانی ادامه داد: این مجلس می‌خواهد برای ما قانون وضع کند و این قانون برای همه ما است که در زندگی ما و زندگی بچه‌های ما اثر دارد. شما فکر می‌کنید اگر مجلس یازدهم چیزی تصویب کرد براحتی می‌شود در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد؟ بنابراین مجلس برای ما مهم است، به اضافه اینکه مسائل مهمی در کشور داریم. در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم. باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید زندگی مردم را سهل‌تر کنیم یا نه؟ باید بسیاری از ساختارها را در این شرایط تغییر دهیم یا نه؟، چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ دولت به تنهایی نمی‌تواند، قوه قضائیه هم به تنهایی نمی‌تواند، باید همه با هم کنار هم قرار بگیریم، دولت با مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند.
رئیس جمهوری افزود: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، اگر بناست تحریم برداشته شود که باید این کار را در حد توان انجام دهیم. اگر بناست تولید افزوده شود، اگر بناست در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم راهش چیست؟ راهش کار دولت و مجلس و هماهنگی با هم است. امروز در مسائل اقتصادی نیاز داریم که هم با مجلس فعلی‌، (مجلس دهم) و هم فردا با مجلس یازدهم‌، با هم مشکلات را حل کنیم.
روحانی گفت: مسأله بسیار مهم دیگر شکستن حصر ایران و شکستن تحریم است. تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید که تحریم اثر ندارد. اینکه گفته شود تحریم هیچ اثری ندارد و دولت باید قوی باشد، این به معنای تنزیه امریکا و بالاترین حمایت از امریکا است.آن کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد یعنی حامی امریکا است یعنی از امریکا حمایت می‌کند و می‌گوید امریکا کار بدی نکرده و کار خوبی کرده است و تحریم هم اصلاً در زندگی اثر ندارد و ما باید کار کنیم.
وی ادامه داد: اگر کسی بگوید تحریم را نمی‌شود به هیچ قیمتی شکست و در برابر تحریم باید تسلیم شویم، این حرف نادرست است. چطور است که در سال ۹۲ و ۹۴ توانستیم تحریم را بشکنیم؟ مگر ایران تحریم نبود پس چطور تحریم را شکستیم؟ یک بخش تحریم را در سال ۹۲ شکستیم و بخشی از آن را هم در ۹۴ شکستیم.اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ما بالاترین رشد اقتصادی دنیا شد که دیگر چشم‌بندی نیست. کار بزرگی انجام شد. اینکه تحریم‌های سازمان ملل برداشته شد، اینکه معضل بزرگ ما با آژانس بین‌المللی اتمی برداشته شد، همین امروز هم با وجود همه کارهایی که امریکا کرده باز هم در برابر برجام ناتوان است.
رئیس جمهوری گفت: پس ما یکبار تحریم را شکانده‌ایم، اگر کاری نمی‌کردیم، می‌گفتیم قادر نیستیم یک ابرقدرتی مثل امریکا غلطی انجام داده ما هم در برابر امریکا کاری نمی‌توانیم بکنیم ولی اتفاقاً می‌توانیم امریکا را از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم. یکبار پشیمانش کردیم و به زور پای میز مذاکره آوردیم و او سندی که دلش نمی‌خواست و دوست نداشت، امضا کرد. باز هم باید این کار را بکنیم.
چگونه باید امریکا را پای میز مذاکره بکشانیم؟ راه آن وحدت و اتحاد و قدرت ما است. باید به امریکایی‌ها نشان دهیم که توانمند و قدرتمند هستیم. باید نشان دهیم ملت ما ملت بزرگی است که، صبار و شکور است. اگر ملتی صبار و شکور شد، امریکا ناچار است سر تسلیم فرود بیاورد. اینکه امریکا در طول یکسال گذشته ده‌ها پیغام برای ما فرستاده که با هم مذاکره کنیم، در اینکه تردید نداریم و در چند روزی که در نیویورک بودم ۶، ۵ پیام برای من آمد که امریکایی‌ها می‌گویند بیایند با هم مذاکره کنیم.
وی تصریح کرد: اگر شکست خورده‌ایم و اگر امریکایی‌ها می‌گویند ایران تاب ندارد و این انقلاب نمی‌ماند پس برای چه این همه اصرار می‌کنید؟ چرا همه رهبران دنیا را واسطه کردید و همین امروز هم واسطه می‌کنید. پس معلوم است، ملت ما این قدرت را دارد که تحریم را بشکند، راه خودش را ادامه دهد، ما این کار را خواهیم کرد و این جزو وظایف ما است که این کار را انجام دهیم.اگر می‌خواهیم در برابر امریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است که باید در صحنه بیاییم. همه باید پای صندوق آرا بیاییم و نمی‌شود کسی بگوید در تهران من یک نفر هم ندارم که بروم بنویسم.طبق قانون اساسی فردی که وارد مجلس می‌شود در برابر کل ملت ایران مسئول است نه در برابر حوزه انتخابیه و نه در برابر جناح خودش بلکه در برابر کل ملت ایران مسئول است. وظیفه‌اش، وظیفه ملی است و هر کس وارد مجلس شد دیگر نماینده ماست.
روحانی با اشاره به تبعات ترور شهید سلیمانی برای خود امریکایی‌ها گفت: اتفاقاً آن روز اگر مشکلی در منطقه بود، می‌توانستند با واسطه‌هایی که داشتند با همکاری و همفکری با یک شخصیتی مثل شهید سلیمانی آن را حل و فصل کنند اما امروز به جای شهید سلیمانی باید با ۲۰ نفر حرف بزنند. کارتان آسان شد؟ کارتان سخت شد.
رئیس جمهوری تأکید کرد: پس ما باید با ایستادگی و قدرت‌مان بتوانیم در برابر امریکا به پیروزی برسیم. بدانیم روز ۲ اسفند حضور و صف‌های پرشور ما امریکا را عصبانی و ناراحت می‌کند. عدم حضور ما امریکا را خوشحال می‌کند. حتی باید مسأله را بالاتر از مجلس هم مد نظر قرار دهیم و آن جایگاه ایران در دنیای امروز و در برابر استکبار جهانی و برای آینده فرزندان‌مان است. امیدواریم افتخار پنجم در سال ۹۸ در دوم اسفند پای صندوق آرا توسط ملت بزرگ و هوشیار ما آفریده شود.
ان‌شاء الله.