۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 27235
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
  • ارسال توسط :
باید کتاب های خوب را به مردم معرفی کنیم
باید کتاب های خوب را به مردم معرفی کنیم

باید کتاب های خوب را به مردم معرفی کنیم

کتاب فراگیرترین، موثرترین و بادوام ترین عنصر انتقال دانش و بینش بشری محسوب می شود .

صبح امروز و با حضور دکتر محمدحسین اسماعیلی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و دکتر فاطمه محمد بیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین و در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آیین تقدیر از فعالان رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این که سرانه مطالعه ، مبنای فرهیختگی فرهنگی در هر جامعه ای است ،تصریح کرد: کتاب ماندگارترین رسانه در طول تاریخ بشر بوده است و به عنوان یک رسانه ، در طول تاریخ و تا به امروز نقش بسیارمهمی را در انتقال دانش، اندیشه ها و تجارب بشری بر عهده داشته است.

اسماعیلی با اشاره به جایگاه کتاب در فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کرد : اگر چه امروز تکنولوژی های زیادی در حوزه ارتباطات ظهور و گسترش یافته است ولی هیچگاه نمی توان جایگاه کتاب را نادیده گرفت چرا که کتاب در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه ویژه ای دارد.

وی گفت : کتاب فراگیرترین، موثرترین و بادوام ترین عنصر انتقال دانش و بینش بشری محسوب می شود بنابراین هیچ جایگزینی برای کتاب نمی توان یافت زیرا آن چه با کتاب منتشر می شود قابل وثوق و ماندگاری است.

این مقام عالی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان از رسانه ها خواست تا ضمن فرهنگ سازی مطالعه کتاب خوب ؛کتاب های خوب را به مردم معرفی نموده تا بستری برای توسعه و ترویج کتابخوانی فراهم شود .