۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 11111
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۱۲
  • ارسال توسط :
باید مراقب باشیم ؛ هنوز شرایط کشور عادی نشده است
باید مراقب باشیم ؛ هنوز شرایط کشور عادی نشده است

باید مراقب باشیم ؛ هنوز شرایط کشور عادی نشده است

مشاغل آسیب پذیر تسهیلات کم بهره دریافت می کنند

استاندار قزوین گفت: با پرداخت تسهیلات کم بهره از محل صندوق کارآفرین امید از مشاغل آسیب پذیر و تعطیل شده در استان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش” وقایع خبری ” به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین هدایت الله جمالی پور در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در استانداری قزوین برگزار شد گفت : اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در این مرحله حرکت به سمت عادی شدن زندگی است اما باید رعایت نکات بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

استاندار قزوین با تقدیر از تلاش ایثارگرانه کادر پزشکی و پرستاری استان گفت: هرچند شاهد بهبود وضعیت بیماری کرونا در استان هستیم اما باید مراقب باشیم که هنوز شرایط کشور و استان عادی نشده و وضعیت سختی داریم و باید کنترل‌ها با شدت ادامه یابد.

جمالی پور اضافه کرد: کاهش ورودی بیماران به مراکز درمانی بیانگر برنامه ریزی و تصمیمات اصولی و منطقی در استان است که این روند باید ادامه یابد اما اصناف و مشاغل پرخطر لازم است پروتکل‌های بهداشتی را با دقت رعایت کنند تا وضعیت بدتر نشود.

استاندار قزوین اظهار داشت: باید بپذیریم که دولت در شرایط سخت اقتصادی است ولی باید برای حمایت از افراد آسیب پذیر حمایت شود.

وی برگزاری رزمایش کمک مومنانه را طرحی بر مبنای توصیه‌های دینی دانست و یادآور شد: با جمع آوری کمک‌های مردمی باید بتوانیم به خانواده‌هایی که معیشت آنها براثر کرونا دچار آسیب و خسارت شده است کمک کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، بسیج، دستگاه‌های اجرایی و دولتی موجب شده تا کمک‌های مردمی به صورتی منسجم و مطلوب‌تری میان نیازمندان توزیع شود.

وی گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با مشارکت در اجرای طرح کمک مومنانه در مسیر حمایت از اقشار آُسیب پذیر همکاری لازم را داشته باشند.

جمالی پور تصریح کرد: صندوق کارآفرین امید که توانسته بیش از تعهد خود در ایجاد اشتغال کمک کند نشان داده موفق بوده لذا برای حمایت از مشاغل آسیب پذیر مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استان در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار خواهد گرفت تا به مشاغل آسب پذیر اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: همچنین صندوق نیز قرار شده ۳ میلیارد تومان از اعتبارات خود را برای دادن تسهیلات اشتغال به مشاغل آسیب دیده تزریق کند تا گام مهمی در راستای کمک‌های حمایتی برداشته شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: بر اساس گزارش مدیر صندوق کارآفرین امید در استان از محل اعتبارات این صندوق برای کارگاه‌هایی که بتوانند وارد تولید ماسک شوند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلانت کم بهره داده می‌شود تا نیازهای استان در زمینه اقلام بهداشتی تأمین شود.

استاندار قزوین ضرورت کنترل بازار در شرایط کنونی را یادآور شد و افزود: گزارش‌هایی در خصوص افزایش بی رویه قیمت‌ها دریافت کرده ایم که لازم است ادارات صنعت و تعزیرات حکومتی با افزایش تیم‌های گشت و بازرسی موضوع را رسیدگی کنند.