۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 2420
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۴۰
  • ارسال توسط :
باید فرهنگ زنان را اصلاح کنیم
باید فرهنگ زنان را اصلاح کنیم

باید فرهنگ زنان را اصلاح کنیم

فرهنگ کسب و کار باید در روستاها بویژه در حوزه زنان روستایی احیا شود.

تولید زنان روستایی نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کشور دارد

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین گفت : تولید و تخصص زنان روستایی ؛ سرآمد بخش  کشاورزی در اقتصاد کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صدیقه ربیعی درجلسه هماهنگی کارشناسان امور زنان شهرستان ها  که  با حضور فروغ السادات بنی هاشم، مدیرکل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی ، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  برگزار شد با بیان این مطلب افزود : رونق و توسعه بخش کشاورزی قطعا با تولید محصول بوجود می آید و در کنار آن  امنیت غذایی  در جامعه میسر می شود .

ربیعی گفت : اگه بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید روی فرهنگ زنان تمرکز کنیم و بالحمدالله اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است . زنان ؛ آموزش پذیری بالای دارند بنابراین می توان با توجه به این فرهنگ پذیری کارهای بزرگی به آنها  سپرد .

این مقام مسئول تاکید کرد : فرهنگ کسب و کار باید در روستاها بویژه در حوزه زنان روستایی احیا شود تا رونق کسب و کار را به واسطه زنان روستایی داشته باشیم .با احیا فرهنگ اشتغال به تثبیت در جامعه روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها کمک خواهد داشت .

مدیر کل امور بانوان استانداری قزوین در ادامه با قدردانی از وزارت جهاد کشاورزی به جهت نگاه خاص و ویژه ای به حوزه زنان در امر تولید محصول سالم گفت : با آموزش و ترویج بایستی بستر فرهنگ تولید محصول سالم توسط زنان روستایی در جامعه رافراهم کرد .

ربیعی اضافه کرد : اگر مباحث سلامت و زیست محیطی را به بانوان آموزش دهیم کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست کرده ایم .امیدواریم با نگاه و رویکرد خوب وزارت جهاد کشاورزی طی  چندال آینده  شاهد حفظ محیط زیست  و ارتقای سلامت جامعه باشیم .