۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » فناوری های نوین » قزوین
  • شناسه : 18649
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
  • ارسال توسط :
باید فرهنگ استفاده بهینه و  درست از فضای مجازی آموزش داده شود
باید فرهنگ استفاده بهینه و  درست از فضای مجازی آموزش داده شود

باید فرهنگ استفاده بهینه و درست از فضای مجازی آموزش داده شود

جلسه بررسی "برنامه تحول در فضای مجازی استان قزوین" برگزار شد .

هشتمین جلسه شورای فضای مجازی استان قزوین با موضوع بررسی برنامه تحول در فضای مجازی استان برگزار شد.

به گزارش “وقایع خبری ” و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ در این جلسه فاز اول برنامه تحول فضای مجازی استان قزوین در بخش های چشم انداز، مأموریت ها، حوزه های راهبردی، تعاریف، چالش ها و مدت برنامه ارائه گردید و هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه نمودند تا فاز بعدیِ برنامه شامل تدوین اهداف کلان و عملیاتی، فعالیت ها و اقدامات برای نیل به اهداف و تدوین وظایف دستگاه ها و نهادهای مختلف در این راستا در مرحله بعدی تدوین و ارائه گردد.
 محمدحسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این نشست خاطرنشان کرد:  فضای مجازی یک تیغ دولبه است و باید برای حضور در آن برنامه داشت و نباید فقط حالت انفعالی داشته باشیم، بلکه اگر بتوانیم با برنامه ای جامع و مدون در این فضا حضور پیدا کنیم به راحتی می توانیم در دستیابی به اهداف والای فرهنگی موفق باشیم.
وی با بیان اینکه در زمینه فضای مجازی باید در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی کرد، افزود: در حوزه رصد و پایش باید برای نظارت، شناسایی و ارزیابی فعالان فضای مجازی و تدوین بانک اطلاعاتی جامع در این زمینه اقدام کرد و در حوزه هدایت، حمایت و پشتیبانی نیز باید از فعالان فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی حمایت‌های جدی صورت پذیرد.
اسماعیلی گفت: در حوزه آموزش و سواد رسانه ای باید فرهنگ استفاده بهینه و درست از فضای مجازی به عموم مردم اعم از خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی آموزش داده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه تولید محتوا باز آفرینی و تبیین نقش‌ها، ظرفیت شناسی، جریان شناسی و جریان سازی، آینده پژوهی و برنامه ریزی در فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این راستا تدوین یک برنامه جامع و تحولی ضروری است.
اسماعیلی ادامه داد: شبکه سازی فعالان فضای مجازی به منظور جریان سازی تولید محتوا، ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی، صیانت و ارتقای زیست بوم فرهنگی ایرانی _ اسلامی در فضای مجازی استان، خانواده توانمند و متعالی با بهره گیری از فضای مجازی و متناسب سازی مناسبات فرهنگی در فضای مجازی و آموزش‌های کاربردی از ضروریات برنامه تحول در فضای مجازی استان است.
وی در پایان بیان داشت: برنامه تحول فضای مجازی استان باید بر اساس اسناد بالادستی و تعیین دقیق جامعه هدف و بر اساس شناخت وضع موجود در استان، یک مدل و الگوی مشخصی برای تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی ارائه نماید و ضمانت اجرایی اثرگذاری نیز برای آن منظور گردد تا بتواند با هم افزایی تمامی دستگاه ها و نهادهای متولی در یک بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت اثرات ارزنده ای در استان داشته باشد.