۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » بهداشت و درمان » ریاست جمهوری » نظام سلامت
  • شناسه : 15469
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
  • ارسال توسط :
باید سبک زندگی با توجه به بیماری کرونا  تغییر کند
باید سبک زندگی با توجه به بیماری کرونا  تغییر کند

باید سبک زندگی با توجه به بیماری کرونا تغییر کند

بیماری کرونا در اقتصاد، فرهنگ و آموزش جامعه تاثیرگذار است

دکتر حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر افزایش مراقبت‌ها در برابر ویروس کرونا و آنفلوآنزا و شیوع برخی از بیماری‌ها از جمله شبه ذات الریه در تعدادی از کشور‌های همسایه، افزود: احتمال اینکه این بیماری، چون در همسایگی ماست، وارد کشورمان شود، وجود دارد که البته ما باید تمام مراقبت‌ها را در این زمینه انجام دهیم.
رئیس جمهور گفت: ما وارد فصلی می‌شویم که باید همه مراقبت‌ها را بالا ببریم، مردم ما اطلاع دارند که بالای ۳۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به یک میلیون نفر هم جان خود را از دست دادند.
آقای روحانی با اشاره به مشکلات ناشی از ویروس کرونا در مسائل روحی، روانی و جان مردم، گفت: بیماری کرونا در اقتصاد، فرهنگ و آموزش جامعه تاثیرگذار است که امروز با همه گیری خود دنیا گرفتار کرده است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات مهمی را انجام داده ایم و باز هم باید بر برخی از اقدامات تاکید کنیم و با مراقبت بیشتر و دقت بیشتر کار را به پیش ببریم، گفت: در دوران کرونا و پسا کرونا که ما مدتی درگیر آن خواهیم بود، سرمایه گذاری‌ها شکل متفاوتی به خود گرفته است و ما هم در کشورمان باید همین کار را انجام دهیم.
روحانی در ادامه گفت: امروز سرمایه گذاری در بخش سلامت، بهداشت، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد دیجیتالی و دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم، سرمایه گذاری‌ها از برخی از امور باید به سمت این بخش‌ها هدایت شوند که ضرورت دارند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه حرکت در این بخش‌ها باعث تغییر در زندگی و اقتصاد خواهد شد، گفت: باید سبک زندگی با توجه به بیماری کرونا تغییر کند، ما باید سبک زندگی را سبک زندگی میان مدت و بلندمدت ببینیم و باید تمام امسال را مدنظر قرار دهیم، حتی ممکن است سال آینده نیز نیاز باشد همه اصول بهداشتی را مراعات کنیم.
روحانی گفت: باید زندگی مان را با سبک جدید بنیانگذاری کنیم، حتی اگر واکسن هم در دسترس قرار بگیرد، باید باز سبک زندگی ما ادامه پیدا کند.
رئیس جمهور با اشاره به آمار تعدادی از استان‌ها در زمینه بیماری کووید ۱۹ گفت: در این آمار دیده شد که در برخی استان‌ها کسانی که پیش از این کرونا گرفته و بهبود یافته بودند، دوباره در بیمارستان بستری شدند.
آقای روحانی افزود: این موضوع، واکسن را نیز زیر علامت سوال قرار می‌دهد که اگر واکسن آمد، چقدر تاثیر خواهد داشت؟