۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » جامعه » سیاست » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 30353
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۳۱
  • ارسال توسط :
باید دست سیاست از امور فرهنگی کوتاه شود
باید دست سیاست از امور فرهنگی کوتاه شود

باید دست سیاست از امور فرهنگی کوتاه شود

فرهنگسراها به مجموعه های مردمی سپرده خواهد شد.

بخشی از رسالت خود را حل مشکلات و رفع موانع می دانیم تا آسیب های اجتماعی کمتر شود لذا بایستی هم انتقاد و هم اعتراض مردم را بشنویم و برای آن تدبیر کنیم.

این بخشی از سخنان حجت الاسلام محمودی کلایه ، سرپرست سازمان اجتماعی، فرهنگی، ورزشی شهرداری قزوین با رسانه های استان قزوین است که در فضایی صمیمی و دوست داشتنی ( خانه تاریخی امام جمعه شهیدی ) با آنان به گفت و شنود پرداخت . از خبرنگاران شنید . به انتقادهای آنان گوش داد و با متانت به همه سوال ها و انتقادها پاسخ داد که این ها همه نشان از مرد میدان بودن او است . آمده است تا روح دوباره ای به این سازمان ببخشد و با تمام تنگنا های مالی ، کاری در خور مردم شهر قزوین در حوزه های فرهنگی ،ورزشی و خلاصه اجتماعی انجام دهد . با هم این نگاه ها و سخنان این روحانی مدیر مدبر را بخوانیم.

پیاده شدن نگاه عدالت محوری در کارها و توجه متوازن به هنرمندان و ورزشکاران و حرکت به سمت رویکردی عادلانه در کارها را محور امور خود قرار داده ایم و اصلاح فرآیندها را آغاز کرده ایم. هر چند سهم عمده فرهنگ بر عهده این سازمان است اما به نظر می رسد در سال های اخیر نقش ماموریتی خود را فراموش کرده بودیم لذا معاونت تامین اجتماعی را ایجاد کردیم تا متولی برخی امور باشد.

حجت الاسلام محمد محمودی کلایه ادامه داد : در اولین بررسی ها متوجه شدیم سازمان نیازمند هویت بخشی جدید است و باید خود را باز تعریف کند و از روزمرگی خارج شود. در کنار همه کارهایی که پیش بینی شده در حال بررسی سند در حال تدوین ۵ ساله سوم شهرداری هستیم تا چشم انداز روشنی پیش روی خود داشته باشیم.

وی افزود: بخشی از رسالت خود را حل مشکلات و رفع موانع می دانیم تا آسیب های اجتماعی کمتر شود لذا بایستی هم انتقاد و هم اعتراض مردم را بشنویم و برای آن تدبیر کنیم. اعتقاد داریم اموال شهرداری متعلق به همه مردم شهر است لذا در هر اقدامی لازم است موارد شرعی و قانونی را لحاظ کنیم به همین دلیل نسبت به برخی حمایت هایی که پیش از این بوده بازنگری کرده ایم تا هزینه های اضافی را حذف کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد : باید فرهنگ سازی کنیم اما انتظار برخی سازمان ها و نهادها در شهر از شهرداری فقط پشتیبانی مالی است و از این سازمان فرهنگی توقع دارند که پشتیبان فعالیتهای دیگری باشد و با این دیدگاه ، ما در این سازمان باید یک دستگاه کارت خوان کنار خود بگذاریم و با شارژ مالی آن دستگاه و نهادها ؛ همه را راضی کنیم اما در این دوره این روش را کنار گذاشته ایم اما کنار همه سازمانها قرار داریم و با حفظ استقلال خود بر اساس ماموریت های شهری تعریف شده حرکت می کنیم.

image_2022_5_14-21_38_43_488_O37

  حجت الاسلام محمد محمودی کلایه یادآورشد: مطالعه و نیازسنجی دقیقی در خصوص سرانه های فرهنگی انجام خواهد شد و درصددیم با راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله خانواده، قرآن و عترت، هنر و ادبیات پایداری، دفاع مقدس و مقاومت، علوم و سلامت موضوع آموزش شهروندی و هویت شهری و کارآفرینی و مهارت افزایی را تقویت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین به خبرنگاران حاضر در این نشست یادآورشد: مطالعه و نیازسنجی دقیقی در خصوص سرانه های فرهنگی انجام خواهد شد و درصددیم با راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی از جمله خانواده، قرآن و عترت، هنر و ادبیات پایداری، دفاع مقدس و مقاومت، علوم و سلامت موضوع آموزش شهروندی و هویت شهری و کارآفرینی و مهارت افزایی را تقویت کنیم.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین  یادآورشد: برای تغییر رفتار شهروندان و فرهنگ سازی آماده هزینه کردن هستیم زیرا برای ما جلب رضایت مردم و تاثیرگذاری منطقی در رفتار شهروندان اهمیت زیادی دارد و برای تولید محتوا با کمک هنرمندان بخش خصوصی آمادگی کامل داریم. وی تاکید فراوان کرد: معتقدیم باید از برنامه ها حمایت شود نه افراد و به شفافیت باور داریم و سفارش پذیر نیستیم و به سمت شفافیت حرکت خواهیم کرد. خود را منحصر به یک گروه فرهنگی، هیئت مذهبی و رسانه ای نخواهم کرد و با نگاهی فراجناحی در مسیر امور فرهنگی گام برخواهیم داشت و با کمک همه فعالان هنری و رسانه ای تلاش می کنیم خدمات موثر و مفیدی را پی ریزی کنیم. بر همین اساس در برنامه های فرهنگی نگاه سیاسی نداریم و اعتقاد داریم باید دست سیاست از امور فرهنگی کوتاه شود هر چند این اصلاح و تغییر رویکرد مورد پسند عده ای نباشد.

وی در پایان با اشاره به نقش مهم فرهنگسرا ها در تامین اوقات فراغت مردم تصریح کرد: در موضوع واگذاری فرهنگسراها به بخش خصوصی دارابودن اهلیت و توانمند مدیران آن در اولویت است . در این مسیر چون نگاه اقتصادی نداریم در واگذاری کارها هیچ سفارشی نخواهیم پذیرفت و بر اساس قانون و ظرفیت گروهها اقدام می کنیم و فرهنگسراها به مجموعه های مردمی سپرده خواهد شد.