۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 6877
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
  • ارسال توسط :
باید برای رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خط و مشی ویژه ای تدوین کرد
باید برای رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خط و مشی ویژه ای تدوین کرد

باید برای رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خط و مشی ویژه ای تدوین کرد

پاسخ به تشویش اذهان عمومی، واکنش به شبهات و ابهامات و برخی القائات وظیفه رسانه است

منوچهر حبیبی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قزوین اظهارداشت: مدیران لازم است سواد رسانه ای خود را برای تقویت میزان پاسخگویی و اطلاع رسانی به مردم افزایش دهند.

به گزارش ” وقایع خبری ” ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات باید هرچه سریع‌تر  برای پایش رسانه‌های استان اقدام کرده و لیست به روز شده آنها را به مدیران ابلاغ کنند.

حبیبی تصریح کرد: پایش رسانه‌های استان این امکان را فراهم می‌کند تا رسانه‌های فعال، اثرگذار، دقیق و کارآمد شناسایی شده  و از ظرفیت آنها بیشتر و بهتر استفاده شود.

وی در خصوص دعوت از خبرنگاران در بازدیدها، افتتاحیه‌ها و نشست‌های خبری نیز اظهار داشت: هرگونه اقدام در این خصوص باید با اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان هماهنگ شود تا از آشفتگی و بی برنامگی در این زمینه جلوگیری شود.

حبیبی با بیان اینکه باید برای رسانه‌ها در شرایط بحرانی، خط و مشی ویژه ای تدوین کرد، گفت: در سیل خوزستان مدیریت رسانه‌ای خوبی صورت گرفت و با اینکه میزان خسارات آن به مراتب بیشتر از سیل استان گلستان بود، اما آثار منفی کمتری در افکار عمومی بر جای گذاشت.

معاون سیاسی استاندار قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه در شرایط کنونی یادآورشد: متاسفانه برخی مدیران ما رسانه گریز هستند و سواد رسانه‌ای لازم را هم ندارند درحالی که باید با افزایش سواد رسانه ای برای تقویت میزان پاسخگویی و اطلاع رسانی در خصوص خدمات و دستاوردها اقدام کنند.

حبیبی تصریح کرد: پاسخ به تشویش اذهان عمومی، واکنش به شبهات و ابهامات و برخی القائات وظیفه رسانه است که اگر به درستی و به موقع انجام نشود، افکار جامعه تحت تأثیر منفی قرار می‌ گیرد.

وی اظهار داشت: خبرنگاران باید تلاش کنند با اطلاع رسانی از نتیجه نشست‌ها، شوراها و کارگروه‌های استانی به دنبال امیدآفرینی در جامعه باشند.

معاون استاندار بیان کرد: اطلاع رسانی رسالتی مهم و حساس است و در مقابل کارهای سختی که از سوی خبرنگاران انجام می‌شود، درآمدهای بسیار پایین است و در برخی موارد شاهدیم که خبرنگاری به شغل دوم افراد تبدیل شده است.

حبیبی در به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر در قزوین دست اندرکار امور انتخابات هستند و همه باید تلاش کنند تا این انتخابات بخوبی برگزار شود.

وی به افزایش ۴۶ درصدی داوطلبان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد که مردم برای تعیین سرنوشت خود مشارکت جدی خواهند داشت و ما باید این شرایط را بخوبی مهیا کنیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: در این شرایط شاهد توطه و دسیسه های دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستیم که باید رسانه‌ها در راستای افزایش شور انتخاباتی فعالتر باشند.

معاون سیاسی استاندار قزوین یادآور شد: شاید برخی جریان‌های سیاسی در جامعه منتقد شیوه حکومت باشند، اما همه آنها به اصل نظام اعتقاد دارند و باید برای افزایش مشارکت سیاسی مردم کمک کنند.