۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 339
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶
  • ارسال توسط :
باید با کمک مبلغان مذهبی آداب زیارت را ترویج کنیم
باید با کمک مبلغان مذهبی آداب زیارت را ترویج کنیم

باید با کمک مبلغان مذهبی آداب زیارت را ترویج کنیم

با کمک روحانیون باید برنامه های فرهنگی پیش بینی کنیم تا معرفت افزایی جامعه بیشتر شود.

حجت الاسلام سید قریش موسوی در جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان قزوین در اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با کمک روحانیون باید برنامه های فرهنگی پیش بینی کنیم تا معرفت افزایی جامعه بیشتر شود.

وی اضافه کرد: باید با کمک مبلغان مذهبی آداب زیارت را ترویج کنیم و اینکه چه بگوییم، چه بخواهیم و چگونه ارادت خود را نشان دهیم و جایگاه زایر کجاست و در کنار آن مسایل نماز و احکام ان را ببان کنیم.

موسوی تصریح کرد: از این ظرفیت باید برای معرفت افزایی استفاده کرده و از تجربه موفق سایر استانها نیز برخوردار شویم تا کارها به نتایج بهتری برسد.

در ادامه سعید خورشیدی نماینده صدا و سیما گفت: دو تیم رسانه در اربعین سال گذشته اعزام شد و با پخش زنده راهپیمایی اربعین زمینه اطلاع رسانی این بخش صورت گرفت.

وی بیان کرد: ۶۷ موکب ثبت شده در استان در سال گذشته داشتیم که هماهنگی لازم انجام شد اما چون این کار مردمی است نمی توان موکب داران را به کاری مجبور کرد و رویکرد دولتی داشت.

خورشیدی بیان کرد: خدمات امسال که هزینه دریافت روادید حذف شده باید برنامه ریزی بهتری صورت گیرد زیرا استقبال بیشتر است و در این راستا استفاده از مبلغان مستقر در کنار مبلغان سیار ضروری است.

سیاهپوش نماینده اداره حج و زیارت استان قزوین هم گفت: پارسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند که ۵ هزار نفر افزایش داشتیم.

بتول نظری پور رئیس کمیته بانوان نیز اظهارداشت: در اربعین سال قبل ۱۰ مبلغه مذهبی به کربلا اعزام شدند و با برگزاری همایش داشتیم برای یک هزار نفر اطلاع رسانی شد و ۳۰۰ نفر در آن شرکت کردند و در کنار این برنامه ها جلسه توجیهی برای مبلغان برگزار شد و آداب زیارت و پاسخگویی به شبهات دینی نیز اجرا شد.

وی گفت: توزیع ۵۰۰ بسته فرهنگی، برگزاری برنامه ویژه در صدا و سیما، تشکیل ستاد مردمی بانوان از کارهای انجامن شده است.

محمد رستمی از اداره ارشاد اسلامی استان هم گفت: آمادگی داریم در تهیه اقلام فرهنگی با اجرای مسابقات و برنامه های فرهنگی اقدام شود و بستری آماده شود تا در موکب ها اینترنت رایگان نصب شود.

غلامحسن شهسواری از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین هم اظهارداشت: پیاده روی اربعین حرکت ارزشمندی است که در ردیف کارهای فرهنگی و مذهبی محسوب می شود که با استفاده از نظر زائران و افراد باتجربه می توان به غنای معنوی برنامه ها کمک کرد.
 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.