۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگ و هنر » قزوین » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 29213
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
  • ارسال توسط :
باید با سرمایه گذاری حال اقتصادی شهر را خوب کنیم
باید با سرمایه گذاری حال اقتصادی شهر را خوب کنیم

باید با سرمایه گذاری حال اقتصادی شهر را خوب کنیم

صنعت نشر یک چرخه مادر در کشور است که سبب گردش سایر چرخه های اقتصادی می‌شود.

مشکلاتی که دامن اهالی نشر را گرفته مختص استان قزوین نیست. این یک مشکل اساسی در کل کشور است که بخش عمده‌ای از آن به تولید محتوای برجسته و چشمگیر از سوی پدیدآورندگان آثار برمی‌گردد. 

وی در جمع ناشران استان قزوین تاکید کرد: چرخه ی معیوب بین تولید کنندگان آثار و ناشرین بایستی ترمیم شود. بدین مفهوم که هم مصنّفین کتاب و هم ناشرین باید بتوانند به درستی همدیگر را بیابند و در یک فرآیند تجاری و حساب شده آثار تولیدی را به عرصه فروش وارد کنند.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام اینکه حوزه نشر یکی از حوزه های کلیدی و موثر در فرهنگ و چرخه اقتصاد فرهنگ و هنر است ادامه داد: اگر ناشران نتوانند مصنّف یا مولف خوب را بیابند و کار خود را به درستی انجام ندهند بدون شک دچار خسران می شوند.  

این مقام مسوول اظهار کرد: ادبیات حرفه ای حوزه نشر باید در قزوین جاری شود. حوزه نشر باید با ایده‌های نو و پیشرو، خود را روزآمد کرده و با فراگیری گفتمان تجارت نوین، رونق از دست رفته خود را بازیابد.

فائزی اضافه کرد: صنعت نشر یک چرخه مادر در کشور است که سبب گردش سایر چرخه های اقتصادی می‌شود. بنابراین تقاضا داریم هرچه زودتر مکانی برای عرضه کتب تازه انتشار یافته تهیه شود و با ساز و کاری مناسب و متناسب با ذائقه های مختلف شروع به کار نموده و ما هم در کنار ناشران استانی از این حرکت فرهنگی حمایت لازم را انجام خواهیم داد.  

وی با تاکید بر اینکه فروش و بازرگانی کالاهای فرهنگی متاثر از علم مربوطه است گفت: ناشرین هم می‌بایست این قاعده را فرا گیرند و با تبعیت از قواعد آن کسب موفقیت کنند.  

 فائزی این نکته را نیز یادآوری کرد که روی شالوده فرهنگ باید کار اقتصادی شود چرا که این دیدگاه هم فرهنگ را موفق می کند و هم اقتصاد را.