۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » ارتش » نیروهای مسلح
  • شناسه : 4267
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
  • ارسال توسط :
باید ارزشهای دفاع مقدس چراغ راه ما و آیندگان باشد
باید ارزشهای دفاع مقدس چراغ راه ما و آیندگان باشد

باید ارزشهای دفاع مقدس چراغ راه ما و آیندگان باشد

لشکر ۱۶ زرهی قزوین بیش از ۲۷۵۳ شهید تقدیم انقلاب کرده است و در حال حاضر تعداد ۱۰۰ شهید نیز مفقود الاثر هستند.

رئیس ستاد لشگر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ۲۰ عنوان برنامه توسط ارتش در هفته دفاع مقدس در قزوین برگزار می شود.

درآستانه هفته دفاع مقدس نشست خبری فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین به منظور تشریح برنامه های ویژه ایام هفته دفاع مقدس در محل تیپ صاحب الامر استان قزوین برگزار شد.

سرهنگ مهرداد صفری رئیس ستاد لشگر ۱۶ زرهی قزوین در این نشست خبری گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا بتوانیم بخشی از دستاوردهای معنوی و دفاعی کشور را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی بیان کرد: نبرد ما با رژیم بعثی تنها یک جنگ معمولی نبود بلکه رویارویی ایران با بیش از ۵۰ کشور جهان بود که تنها با الطاف الهی و ایستادگی ملت و رهبری مدبرانه به پیروزی رسید.

سرهنگ صفری تصریح کرد: باید ارزشهای دفاع مقدس چراغ راه ما و آیندگان باشد تا بتوانیم از مشکلات کنونی نیز به سلامت عبور کنیم.

وی اظهارداشت: ‌باید عوامل جنگ بررسی شود، در زمان بختیار ۳.۵ میلیارد دلار سلاح خریداری شده بود اما به کشور تحویل نشد، صدها تانک چیفتن در انگلیس باقی ماند، سربازی را به یک سال کاهش دادند تا بنیه دفاعی کشورضعیف شود و  نیروهای متخصص پای کار نبودند و همه را به دستگاههای دیگر منتقل کردند تا ارتش نابود شود و با تحمیل جنگ براحتی بر کشور مسلط شوند.

رئیس ستادلشکر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: آنقدر ما را ضعیف کردند که با ۱۲ لشکر جرات کردند به ما حمله کنند اما یک گردان ما در برابر ۱۲ گردان دشمن ایستادند و حماسه آفریدند و سرانجام شومی برای صدام رقم خورد.

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: رژه یگانهای موتوری و پیاده نیروهای مسلح استان، نواختن زنگ مهر، برگزاری روز سرباز، اعزام فرماندهان جنگ به عنوان سخنران به مدارس برای بیان رشادت ها، اعزام نیروهای مسلح برای اهدا خون، غبار روبی مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز، گرامیداشت فرماندهان شهید نظامی از برنامه های این ایام است.

سرهنگ صفری یادآورشد: در استان قزوین بیش از ۲۰ عنوان برنامه مختلف توسط ارتش برگزار می شود که در این راستا ویژه برنامه تلویزیونی خاکریز به مدت ۶۰ دقیقه هر روز در ایام هفته دفاع مقدس با همکاری صدا و سیما در محوطه داخل لشکر ۱۶ زرهی تهیه خواهد شد که خاطرات حمساه های هشت سال دفاع مقدس برای مردم بازگو می شود.

وی بیان کرد: لشکر ۱۶ زرهی قزوین شامل تیپ های استانهای زنجان، همدان و قزوین بیش از ۲۷۵۳ شهید تقدین انقلاب کرده اند و در حال حاضر تعداد ۱۰۰ شهید نیز مفقود الاثر هستند.