۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بانکداری » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 26751
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
  • ارسال توسط :
بانک‌ها نرخ سود عقود مشارکتی را رعایت نمی‌کنند
بانک‌ها نرخ سود عقود مشارکتی را رعایت نمی‌کنند

بانک‌ها نرخ سود عقود مشارکتی را رعایت نمی‌کنند

تسریع در زمان ترخیص کالا از گمرک می‌تواند مشکلات و معضلات فعالان بخش اقتصادی و کارآفرینان را مرتفع کند.

وقایع خبری / رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: مساله نرخ سود عقود مشارکتی و تسهیلاتی که باید حداکثر ۱۸ درصد باشد و از سوی بانک مرکزی نیز ابلاغ شده متاسفانه علی رغم برگزاری جلسات متعدد از سوی برخی بانک‌ها رعایت نمی‌شود.

بخشنده خاطرنشان کرد: بانک‌ها از روش‌های مختلف مانند نگاه داشتن وثیقه و برگرداندن سپرده استفاده می‌کنند و نرخ سود تسهیلات پرداختی را نیز تا ۲۷ درصد بالا می‌برند که این مساله برخلاف بخشنامه‌های ابلاغی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با اشاره به تصویب یکی از مصوبات شورای گفت و گوی این استان در سطح ملی، تصریح کرد: تسریع در زمان ترخیص کالا از گمرک می‌تواند یکی از مشکلات و معضلات فعالان بخش اقتصادی و کارآفرینان را مرتفع کند که ارایه این موضوع توانست آن را در سطح ملی مطرح کرده و تبدیل به بخشنامه سراسری کند.

وی افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین به اجرای قانون امور گمرکی پرداخته شد و پیشنهاد اصلاح بند پ این قانون مبنی بر اینکه پس از هفت روز از انجام استعلامات در صورت پاسخ ندادن دستگاه‌ها نسبت به ترخیص کالا از گمرک اقدام لازم به عمل آید، داده شد.

بخشنده یادآور شد: این پیشنهاد در هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد و امور دارایی مطرح و در سطح ملی نیز مصوب شد که انجام آن نقش موثری در تسریع ترخیص کالا‌های رسوخ شده در گمرک به دنبال خواهد داشت.