۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 3886
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
  • ارسال توسط :
بانوان باید از واقعه عاشورا درس مشارکت اجتماعی و  سیاسی بگیرند
بانوان باید از واقعه عاشورا درس مشارکت اجتماعی و  سیاسی بگیرند

بانوان باید از واقعه عاشورا درس مشارکت اجتماعی و سیاسی بگیرند

استاندار جدید قزوین نگاه و اعتقاد ویژه ای به حوزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های توسعه استان دارد

نصرت اله علیرضایی ، فرماندار آوج در جمع عزاداران حسینی روستای قمیشلو از توابع بخش آبگرم گفت: بانوان باید از واقعه عاشورا درس مشارکت اجتماعی و سیاسی بگیرند و آن را در زندگی بکار بندند و بدانند علاوه بر ایفای نقش خانوادگی باید حضور فعال و مؤثری در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشند و نقش خود را در این عرصه به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: ماندگاری و الگو بودن حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب سلام الله علیها در جامعه به این دلیل بود که علاوه بر انجام نقش‌های خانوادگی توانسته بودند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضور فعال و اثرگذاری داشته باشند.

فرماندار آوج بیان کرد: در شرایط کنونی اگر بستر و فضا برای مشارکت و حضور گسترده و مؤثر زنان در جامعه فراهم نشود به دلیل دور بودن از نظام ارزشی و انتظارات نسل جدید نمی‌توانند به روز بوده و فرزندان خوبی برای فردای جامعه تربیت کنند و بین نظام ارزشی آنها با فرزندانشان فاصله می‌افتد.

علیرضایی افزود: مراسمی که در ماه محرم به نام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت زینب (س) برگزار می‌شود فرصتی برای یادآوری مسئولیت‌های اجتماعی و خانوادگی همه است تا بتوانیم در این مسیر و در زندگی فردی و اجتماعی خود را به ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های بزرگان و امامان نزدیک کنیم.

وی اظهار داشت: شهرستان آوج از ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف بویژه در گردشگری، معدن و صنایع تبدیلی برخوردار است که باید سعی کنیم با فراهم کردن فضایی توأم با همدلی، تفاهم و هم اندیشی این ظرفیت‌ها را فعال کنیم.

علیرضایی افزود: علی رغم فشارهای اقتصادی و تنگناهای مالی دولت در شهرستان آوج بویژه مناطق روستایی شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی و ارائه خدمات هستیم و هرچه قدر بتوانیم فضا و بستر را برای جذب سرمایه گذاران بومی و خیرین محلی فراهم کنیم بهتر می‌توانیم روند توسعه شهرستان و خدمت رسانی به مردم را تسریع کنیم.

علیرضایی یادآور شد: بخشی نگری آفت توسعه شهرستان است لذا باید تلاش کنیم با هم اندیشی و در فضایی توأم با محبت و همدلی از بگومگوهای بی ثمر گذر کنیم و همه برای یک هدف مشترک یعنی توسعه شهرستان بویژه شهرهای آوج و آبگرم تلاش کنیم.

فرماندار آوج در ادامه با اشاره به انتصاب استاندار جدید قزوین اظهار داشت: استاندار جدید قزوین نگاه و اعتقاد ویژه ای به حوزه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های توسعه استان دارد که فرصتی برای شهرستان آوج و بویژه بخش آبگرم است تا مسیر توسعه را سریع‌تر طی کند.

وی افزود: شهرستان آوج می‌تواند با جذب سرمایه گذاران و تأمین زیرساخت‌ها به قطب گردشگری در استان تبدیل شود و همه باید تلاش کنیم چنین بستر و فضایی را در شهرستان فراهم کنیم.

فرماندار آوج گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۰ هزار متر آسفالت معابر روستایی در سطح شهرستان در حال اجراست که این فعالیت‌ها بیانگر توجه و رویکرد دولت دوازدهم به مناطق روستایی است.