۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 23492
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶
  • ارسال توسط :
بازیکنان تیم عراق مقابل ایران زانو زدند
بازیکنان تیم عراق مقابل ایران زانو زدند

بازیکنان تیم عراق مقابل ایران زانو زدند

عراقی‌ها با دوندگی بالا در میانه میدان و استفاده از سرعت مهاجمان خود، کار را برای تیم ایران دشوار کرده بودند.

امشب سه‌شنبه شب تیم ملی فوتبال ایران در دیداری سرنوشت‌ساز از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به مصاف عراق رفت و به برتری ارزشمند یک بر صفر دست یافت تا با ۱۸ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشینی راهی مرحله بعدی شود.

به گزارش وقایع خبری ، این دیدار از گروه سوم مسابقات مقدماتی قاره آسیا با قضاوت «ایلگیز تانتاشف» از ازبکستان و در ورزشگاه «شیخ علی بن محمد آل خلیفه» منامه بحرین برگزار شد.

بازی در حالی آغاز شد که عراق تیم صدرنشین بود و تیم کشورمان برای پایان دادن به صدرنشینی عراق و صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی باید به سه امتیاز دست می‌یافت.

این دیدار در دقایق ابتدایی از سوی بازیکنان، پربرخورد و خشن دنبال شد و همین امر موجب گردید تا «احمد نوراللهی» خیلی زود با کارت زرد جریمه شود.

عراقی‌ها با دوندگی بالا در میانه میدان و استفاده از سرعت مهاجمان خود، کار را برای تیم ایران دشوار کرده بودند.

در دقیقه ۱۸ «سردار آزمون» پشت مدافعان عراق صاحب توپ شد و گلزنی کرد اما پرچم کمک داور اول به نشانه آفساید بالا رفت تا گل مردود شود.

در دقیقه ۲۸ ایران بخت خوبی داشت که آزمون با تعلل زیاد این بخت را از دست داد.

ماموریت انجام شد؛ انتقام از عراق و صعود به‌عنوان صدرنشین

در دقیقه ۳۵ پاس تماشایی «علی قلی‌زاده» به «احسان حاج‌صفی» رسید و او نیز «سردار آزمون» را در موقعیتی عالی قرار داد تا سردار گل نخست این دیدار را به ارمغان آورد.

در نهایت نیمه نخست با همین گل به سود ایران به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم عراق در آستانه گلزنی بود که ضربه «بشار رسن» را «عیلرضا بیرانوند» به خوبی مهار کرد.

ماموریت انجام شد؛ انتقام از عراق و صعود به‌عنوان صدرنشین

عراقی‌ها که نتیجه را از دست رفته می‌دیدند در ادامه تلاش زیادی برای جبران انجام دادند. تیم ایران هم عقب‌نشینی کرد و در اندیشه کنترل سرعت بازی بود تا از اندوخته‌اش محافظت کند.

اما در ادامه دوباره تیم ایران بر روند بازی مسلط شد و فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت.

در دقیقه ۷۳ همکاری عالی آزمون و طارمی موجب شد که ایران در آستانه گل دوم باشد اما ضربه آزمون را دروازه‌بان عراق مهار کرد.

در دقیقه ۸۰ و در ضد حمله، قلی‌زاده می‌توانست گلزنی کرد اما ضربه بسیار ضعیفی به توپ زد.

در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ایران به اتمام رسید تا ایران ضمن گرفتن انتقام شکست دیدار رفت به ‌عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی شود.

ایران با این پیروزی به امتیاز ۱۸ رسید و به عنوان صدرنشین راهی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی راه یافت. این در حالی است که تیم کشورمان در پایان دور رفت عملکرد خوبی نداشت اما با هدایت «دراگان اسکوچیچ» در هر چهار دیدار دور برگشت به برتری دست یافت و صعود کرد.

ترکیب ایران

ماموریت انجام شد؛ انتقام از عراق و صعود به‌عنوان صدرنشین

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی(میلاد محمدی)، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی(میلاد سرلک)، علیرضا جهانبخش(سامان قدوس)، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی زاده (کاوه رضایی) و سردار آزمون(مهدی قایدی)

ترکیب عراق

جلال حسن، سعد ناطق، میثم جبار، احمد ابراهیم، علی عدنان، امجد عطوان، صفا هادی، علاء مهاوی، همام طارق، بشار رسن و مهند علی