۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 19222
  • ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
  • ارسال توسط :
بازگشایی مدارس تا فروردین‌ ماه به صلاح نیست
بازگشایی مدارس تا فروردین‌ ماه به صلاح نیست

بازگشایی مدارس تا فروردین‌ ماه به صلاح نیست

پیش‌بینی می‌شود واکسن مشترک ایران و کوبا نیز تا اردیبهشت به دست ما برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بازگشایی مدارس به دغدغه‌ای جدی تبدیل شده و از نظر ما بازگشایی مدارس تا فروردین‌ ماه به صلاح نیست.

پیمان نامدار ظهر در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که در سالن شهید امامی برگزار شد گفت : با همدلی و وفاقی که بین مردم شکل گرفته در پایان پیک سوم هستیم اما اگر بی‌دقتی کنیم و شرایط را به‌یک‌باره رها کنیم باز شاهد اتفاقات تلخ خواهیم بود.

به گزارش “وقایع خبری” وی افزود: در کل جهان علی‌رغم روند نزولی بیماری در کشورمان، شاهد کاهش بیماری نیستیم و حتی در انگلیس اعلام شد که تخت‌های بیمارستان‌ها کامل پرشده و جایی برای بیماران جدید نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه با شروع توزیع واکسن در کشور بدون شک به دلیل سن بالای جمعیت، استان قزوین میزان بیشتری از واکسن را دریافت خواهد کرد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود واکسن مشترک ایران و کوبا نیز تا اردیبهشت به دست ما برسد.

وی با اشاره به اینکه از هفته‌ای حدود ۶۰ فوتی در هفته‌های پایانی آبان به هفته‌ای ۱۳ فوتی رسیده‌ایم و این امر بسیار خوب است، بیان کرد: نگران بازگشایی‌های بی‌محابا هستیم و از سویی مسافرت‌ها دوباره شکل عادی به خود گرفته که این نیز خود زنگ خطر است.

نامدار ادامه داد: بازگشایی مدارس یکی از دغدغه‌های ما است و این بازگشایی‌ها فقط به رفت‌وآمد دانش آموزان محدود نمی‌شود و خانواده‌ها و مشاغل وابسته نیز درگیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس تا فروردین به صلاح نیست، عنوان کرد: نظر دانشگاه بر این است تا حد ممکن در شهر زرد مدارس اصلاً باز نشود و در شهرهای آبی هم تمایل داریم مدارس با حداقل جمعیت و به‌صورت اختیاری بازگشایی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تأکید کرد: حفظ ممنوعیت ۹ تا ۴ صبح مطالبه جدی ما است و امیدواریم این امر همچنان استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: در باب برگزاری مراسم، آنچه مسلم است برگزاری مراسم به‌شدت خطرناک است و در اکثر همه‌گیری‌ها شاهد شکل‌گیری یک مراسم بوده‌ایم.

نامدار اضافه کرد: در حال حاضر ۴ شهرستان آبی و دو شهرستان زرد داریم و نیاز است که تغییر رنگ به معنای عادی گرفتن شرایط نباشد، رعایت نشدن مسائل بهداشتی به ضرر همه مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۵ نفر در آی سی یو بستری هستند که متأسفانه حال ۲۳ نفر از آن‌ها بد توصیف می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری منتظر تخت ای سی یو نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی و تشکیل کار قرارگاهی یکی از ابتکارات خوب کشور بود و به ما اثبات شد که تشکیل تیم حمایت و نظارتی، رهگیری و مراقبت در منزل نقش مهمی در کاهش بیماری دارد.