۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » قزوین » کشاورزی
  • شناسه : 14023
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۳۷
  • ارسال توسط :
بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شبکه تعاون روستایی در شهرستان آوج
بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شبکه تعاون روستایی در شهرستان آوج

بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شبکه تعاون روستایی در شهرستان آوج

48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آوج به زیر کشت گندم دیم و 2500 هکتار به گندم آبی اختصاص دارد .

به منظور نظارت بر نحوه خرید تضمینی گندم در شهرستان آوج و بررسی مسائل و مشکلات، آقاعلیخانی مدیر تعاون روستایی استان به همراه آرامیده رئیس اداره بازرگانی از مرکز خرید گندم شرکت های تعاونی روستایی آرش و سعید بازدید کردند.

آقاعلیخانی در این بازدید هدف از خرید تضمینی گندم را؛ ایجاد تعادل در نظام تولید،  حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی  و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان عنوان کرد.

این مسئول تاکید کرد: دفتر پای قپان به صورت روزانه نوشته شود و ثبت روزانه سامانه با دفتر همخوانی داشته و در صورت لزوم رفع مغایرت گردد.

وی در ادامه افزود: چک لیست پرداخت بهاء محصول کشاورزان قبل از ارائه به بانک عامل با دفتر پای قپان تطبیق و پس از کنترل و تایید عاملین تشخیص و ذیحساب جهت پرداخت وجه به بانک ارسال شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین یادآور شد: مسئول کنترل و کیفی مرکز خرید مکلف است بر فرآیند نمونه گیری و تعیین افت دقت لازم معمول و از تحویل گیری هر گونه گندم خارج از مشخصات اعلام شده در دستورالعمل کیفی خرید گندم سال ۹۹ ممانعت به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آوج به زیر کشت گندم دیم و ۲۵۰۰ هکتار به گندم آبی اختصاص دارد .