۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » استان ها
  • شناسه : 26084
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
بارش شديد باران در ۶ استان کشور
بارش شديد باران در ۶ استان کشور

بارش شديد باران در ۶ استان کشور

سازمان هواشناسي هشدار زردرنگ صادر کرد.

وقایع خبری / سازمان هواشناسي نسبت به بارش شديد باران در ۶ استان و وزش باد شديد در شرق كشور هشدار داد و پرهيز از صعود به ارتفاعات را توصيه كرد.

سازمان هواشناسي با صدور هشدار نارنجي‌رنگ آورده است: بعدازظهر امروز (۷ مهرماه) تا جمعه (۹ مهرماه) بارش شديد باران براي استان‌هاي گيلان و شمال اردبيل پيش‌بيني مي‌شود. در اين شرايط جوي بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگي معابر، سيلاب و طغيان رودخانه‌ها و مسيل‌ها، لغزندگي و كاهش ديد در جاده‌ها دور از انتظار نيست، بنابراين سازمان هواشناسي نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشيه رودخانه‌ها، پرهيز از توقف، تردد و چراي دام در كنار رودخانه‌ها و مسيل‌ها، پرهيز از صعود به ارتفاعات، احتياط در تردد در جاده‌ها، بازگشايي دهانه پل‌ها و آبروها، استحكام‌بخشي به سازه‌هاي موقتي و ضعيف همچون گلخانه‌ها و تابلوهاي تبليغاتي توصيه مي‌كند.

سازمان هواشناسي با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش شديد باران امروز (۷ مهرماه) براي شمال آذربايجان شرقي، مركز اردبيل و مازندران، پنجشنبه و جمعه (۸ و ۹ مهرماه) براي شمال آذربايجان شرقي و آذربايجان غربي، مركز اردبيل، مازندران، گلستان پيش‌بيني مي‌شود. احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال جاري شدن روان‌آب در مسيل‌ها، احتمال آبگرفتگي موقت، وزش تند باد موقت، كاهش دما در نوار شمالي كشور وجود دارد و نسبت به احتياط در عبور از حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها، تقويت سازه‌هاي موقتي، احتياط در چراي دام در مسيل‌ها و مناطق مرتفع و احتياط در صعود به ارتفاعات توصيه مي‌شود.