۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » روابط عمومی » فناوری های نوین
  • شناسه : 8631
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
  • ارسال توسط :
اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند
اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند

اینترنت همه چیزها و روابط عمومی هوشمند

روابط عمومی قدیم رو به اضمحلال است

دکتر سعید رضا عاملی – استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران

اگرچه همچنان محتوا و روابط انسانی بنیان و روح روابط عمومی موفق و موثر را تشکیل می دهد ولی به لحاظ دامنه کار و تکنیک و تعامل فردی با تک تک کاربران، روابط عمومی قدیم رو به اضمحلال است و روندهای قدیم روابط عمومی محکوم به انزواء است.

 ظهور صنعت همزمان ارتباطات، تولد اینترنت و آمدن نسل های پی در پی وب ۱ تا وب ۵ و همچنین ایجاد و گسترش متنوع رسانه های اجتماعی و شبکه ای، همراه با ایجاد زیرساخت های بزرگ فناوری اطلاعات مثل رایانه ابری، اینترنت همه چیزها و صنعت هوشمند پایش و بازخوانی اطلاعات، فراگیر شدن تلفن همراه و ظهور نسل سوم تا پنجم تلفن همراه؛ دوره جدیدی از روابط عمومی را خلق کرده است که از یک سو ارتباطات همیشه متصل و از سوی دیگر روابط عمومی جدید را محقق نموده است.

ارتباطات همیشه متصل از ظرفیت اتصال آدم ها به آدم ها (P2P)، آدم ها به ماشین ها (P2M) و ماشین ها به ماشین ها (M2M) برخوردار است و دارای ماهیت و ظرفیت هدفمند، نظامند و ساختارمند است. روابط عمومی جدید، دارای محتوای بسیار قدرتمند، برنامه ای، تصویری، شبکه ای، رسانه ای، فراگیر، هوشمند، استاندار و شفاف و دارای ظرفیت “ارتباطات همیشه متصل به کاربران” اعم از اعضاء، مشتریان و همه ذی نفعان یک سازمان است.

بوجود آمدن اینترنت همه چیزها که به دنبال اتصال همه ۱) آدم ها، ۲) اشیاء، ۳) اطلاعات و ۴) فرایندها به اینترنت است ، عصر جدیدی از ارتباطات رقم می خورد که موجب هوشمند شدن روابط عمومی ها و ایجاد “توانش ارتباطی” جدیدی می شود.

 در روند متصل شده به اینترنت مشاهده می شود که در سال ۱۹۸۴ تنها ۱۰۰۰ پدیده به اینترنت متصل بود. این رقم در سال ۱۹۹۲ به یک میلیون و در سال ۲۰۱۳ به ۱۰ میلیارد رسید. پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۵۰ میلیارد پدیده به اینترنت متصل شود. در واقع در آینده گستره وسیعی از پدیده متصل به اینترنت خواهند بود.