۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 12610
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
  • ارسال توسط :
ایران در مبارزه با کرونا از مدعیان موفق تر بود
ایران در مبارزه با کرونا از مدعیان موفق تر بود

ایران در مبارزه با کرونا از مدعیان موفق تر بود

در هر استانی که شیوه نامه‌ها بیشتر رعایت شد آمار‌ کرونا هم کاهش داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در نشست ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران افزود: یکی از دستاورد‌های ارزشمند نظام ما در عرصه مقابله با کرونا، وحدت و همگرایی و هم افزایی همه عناصر حاکمیت نظام بوده است.

وی گفت: در عرصه مقابله با بیماری کرونا از پرچم داری مقام معظم رهبری گرفته تا همه فرماندهان و سران سه قوه همه در صحنه حضور پیدا کردند و حماسه‌ای رقم زده شد که در مقایسه با کشور‌های مدعی تجهیزات و تمدن، وصف ناشدنی است.
وزیر اطلاعات کمک‌های مومنانه مردم در این ایام را هم باشکوه خواند و افزود:​ این کمک‌ها تصویر زیبایی از ایران اسلامی به جهانیان ارائه کرد که مایه سربلندی ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به اینکه اگر در همه عرصه‌ها همانند عرصه مقابله با بیماری کرونا این همگرایی و هم افزایی را داشته باشیم به نتایج ارزشمندی دست پیدا می‌کنیم، ​ گفت: اقدامات کادر پزشکی هم در این عرصه از حالا به کسب و کار عمومی به جایگاه مجاهدت تبدیل شد و امروز یکی از قهرمانان ما در کشور همین جامعه پزشکی هستند.
وزیر اطلاعات با اشاره به زحمات شبانه روزی کادر پزشکی گفت: اگرچه شکوفایی دانش پزشکی در کشور ما تازگی ندارد، اما در این عرصه جامعه پزشکی خلاقیت‌هایی از خود نشان دادند.

وزیر اطلاعات افزود: در شرایطی که ما با مشکل فروش نفت مواجهیم، اما در فروشگاه‌های ما اجناس به میزان کافی وجود دارد و مردم ما هم نجابت به خرج دادند و مانند برخی کشور‌ها که به غارت و وحشی گری در فروشگاه‌ها پرداختند، اقدام نکردند.

وی افزود: اگرچه یکی از علل افزایش مبتلایان ارتقاء توان بیماریابی بوده است، اما ما با این وجود در برخی استان‌ها با کاهش ابتلا‌ها روبرو بوده ایم و این نشان می‌دهد در هر استانی که شیوه نامه‌ها بیشتر رعایت شد آمار‌ کرونا هم کاهش داشت.

وزیر اطلاعات گفت: در هر استانی که احساس عادی شدن شرایط تلقی شد و شیوه نامه‌های بهداشتی آن طور که باید رعایت نشد، ما یک هفته بعد آمار افزایش ابتلا‌ها را مشاهده کردیم که باید در این خصوص بیشتر فرهنگ سازی صورت گیرد.