۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 5063
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
  • ارسال توسط :
ایران در صنعت ساختمان   پیشرفت قابل توجهی داشته است
ایران در صنعت ساختمان   پیشرفت قابل توجهی داشته است

ایران در صنعت ساختمان پیشرفت قابل توجهی داشته است

حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم

هدایت الله جمالی پور در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین اظهار داشت: امروز در شرایطی که کشور نیاز به صادرات و اشتغالزایی دارد، می توان با استفاده ظرفیت های صنعت ساختمان بخش عمده این نیازها را برطرف کرد.

به گزارش وقایع خبری ؛ وی با بیان اینکه با تقویت صادرات از جمله مصالح ساختمانی می توان تاثیر تحریم ها را کمرنگ کرد؛ اظهار داشت: رونق ساخت و ساز موجب رونق بسیاری از صنایع شده و بیانگر این است که تقویت صنعت ساختمان موجب حل خیلی از مشکلات حوزه اشتغال می شود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، سیمان و کاشی و سرامیک در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همجوار دارند و در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم.
جمالی پور همچنین گفت: ایران در صنعت ساختمان طی سالهای اخیر خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی داشته و به عنوان پیشرو در این صنعت شناخته شده است.
وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی فعال در صنعت ساختمان، از اعتبار منطقه ای و جهانی برخوردارند و قزوین نیز دارای کاشی ، سرامیک ، شیشه و محصولات با کیفیتی است.
جمالی پور تصریح کرد : برگزاری این نمایشگاه توانمندی های استان  در صنعت ساختمان را به خوبی به نمایش گذاشته است.

وی یادآور شد:  باید با ساخت و ساز در کشور بتوانیم بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان این صنعت ساختمان ایجاد کنیم.جمالی پور گفت: امروز صنعت ساختمان رشد قابل توجهی داشته و در استان قزوین نیز این موضوع را شاهد هستیم و این نمایشگاه بیانگر این است که ما در حوزه صنعت ساختمان در کشور جایگاه مناسبی داریم.
وی افزود: حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و برای صادرات این صنعت باید نیم نگاهی به کشورهای پیرامون مانند عراق ، افغانستان ، پاکستان و ارمنستان و آذربایجان داشته باشد چرا که این کشورها در حال توسعه اند و نیاز  جدی به محصولات ساختمانی تولید ایران توجه ویژه ای داشته باشیم.
جمالی پور افزود: در آینده با تجار کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق حتی ترکمنستان و پاکستان باید دیدار داشته باشیم تا بتوانیم صنعتگران و کارآفرینان را در حوزه مسکن یاری دهیم که بتوانند محصولات استان را به این کشورها صادر کنند.
استاندار قزوین در خصوص اجرای مقررات ملی ساختمان نیز گفت: برای اجرای مقررات ملی ساختمان استانداردها باید رعایت شوند  تا کمتر دچار چالش شویم.

جمالی پور گفت: کشور ما متاسفانه روی گسل های زلزله قرار دارد و ضروری است به مقررات ملی ساختمان توجه جدی شود و سازندگان به استاندارد سازی و کیفیت محصولات را  مورد توجه قرار دهند.