۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » دانش و فناوری » درمان » علم و دانش » نظام سلامت
  • شناسه : 18566
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
  • ارسال توسط :
ایران در ردیف ۱۰ کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت
ایران در ردیف ۱۰ کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت

ایران در ردیف ۱۰ کشور تولید کننده واکسن کرونا قرار گرفت

واکسن ایرانی با تمام نظارت‌های لازم تولید می‌شود.

وقایع خبری- سید محسن دهنوی در گفتگو با رسانه ملی گفت: این افتخار بزرگی است که با وجود تحریم‌های ظالمانه، نظام بهداشت و سلامت ایران پا به پای کشور‌های پیشرفته جهان موفق به تولید واکسن کرونا شده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به لحاظ فناوری از سایر کشور‌های جهان چیزی کم نداریم و هرچه در تولید مشکلاتی بزرگتر داشته باشیم، با وجود متخصصان ایرانی در داخل تولید می‌کنیم.
وی تاکید کرد: همه فرآیند‌های تولید واکسن داخلی زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و این سبب خواهد شد که این واکسن حتما با رعایت تمام استاندارد‌های لازم تولید شود.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که ما روی تولید واکسن خارجی هیچ گونه نظارتی نداریم و با توجه به صدور گواهینامه‌های صادرشده، آن‌ها را خریداری می‌کنیم در حالی که واکسن ایرانی با تمام نظارت‌های لازم تولید می‌شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واکسن سازی در ایران بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و به اذعان سازمان بهداشت جهانی به جز کشور‌های اندک پیشرفته جهان، ایران و مصر سازنده واکسن هستند.
آقای دهنوی با بیان اینکه کشور‌های زیادی در جهان اقدام به تولید واکسن کرونا کردند، اما موفقیتی نداشته اند گفت: کشور ما با وجود ۱۵ هزار متخصص نخبه بیوتکنولوژی و زیرساخت‌های مورد نیاز به همراه شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید این واکسن شد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت واکسن یک اقدام حاکمیتی است و اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد که موفق شد با استفاده از منابع و زیرساخت‌های مناسبی که در اختیار دارد، این واکسن را در داخل تولید کند.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن و مدیر گروه ایمنوتراپی پژوهشکده علوم داروئی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این برنامه تلویزیونی گفت: اضطرار سبب شد که ما روی پا خود بایستم و با رعایت تمام مولفه‌های علمی با تولید واکسن کرونا به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کنیم.
آقای محمد حسین یزدی افزود: کار علمی کردن در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به اجرا گذاشته شده است کار ساده‌ای نیست و تلاش شبانه روزی دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن کرونا، جای قدردانی دارد و این اعتماد به نفس جوانان متخصص ایرانی را نشان می‌دهد.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات واکسن و مدیر گروه ایمنوتراپی پژوهشکده علوم داروئی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، اضطرار سبب شد که ایران به یک واکسن ساز مستقل تبدیل شود و انتظار داریم در جهت تولید واکسن آنفلوانزا نیز در داخل شرکت‌های دانش بنیان ایرانی گام‌های اساسی بردارند.
آقای یزدی به اهمیت تولید واکسن بومی برای مقابله با بیماری کرونا در داخل اشاره کرد و افزود: دشمنان، ما را در تحریم نگه داشته اند، اما با اعتماد به نفس محققان ایرانی و با ارائه راهکار‌های مناسب که خاص دانشمندان ایرانی بوده است موفق به تولید واکسن کرونا در کشور شده ایم.
آقای محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) روز سه شنبه از آغاز مرحله نخست آزمایش انسانی «اولین واکسن ایرانی کرونا» گفت و در مرحله نخست، واکسن کرونا تولید ایران به سه نفر تزریق شد.