۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 22548
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
  • ارسال توسط :
ایران درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹
ایران درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹

ایران درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹

پاستور یکه تاز تکنولوژی مقابله با کرونا در تولید کیت و واکسن در دوران بحران شیوع بیماری است .

وقایع خبری- ایران امروز درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹ در منطقه شناخته شده است .

وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی در آیین مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک ایران وکوبا در اصفهان گفت: با وجود تمام سختی‌ها و نفس گیر بودن شرایط بطوریکه تلخ‌ترین وسنگین‌ترین این لحظات خبر از دست دادن عزیزان همکار که شبانه روز برای گشودن راه نفس بیماران تن به آتش زده و در این راه جان خود از دست دادند، امروز موثرترین و پویاترین نوع واکسن‌های جهان با تلاش دانشمندان توانمند مجموعه پاستور ایران در دست تولید است.
سعید نمکی افزود: پاستور یکه تاز تکنولوژی مقابله با کرونا در تولید کیت و واکسن در دوران بحران شیوع بیماری است که با تلاش پژوهشگران علوم آزمایشگاهی موفق به راه اندازی ۱۵۸ آزمایشگاه در کشور شدند.
وی گفت: ایران در تولید داروی‌های موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ همچنین تولید ماسک وتجهیزات پزشکی در مقابله با کرونا در جهان با کمترین امکانات در این اقیانوس بلا شنا کرد و موفق به تامین تجهیزات در مقابله با کرونا شد.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی افزود: کشور‌های دنیا چشم انتظار این بودند که ایران در دوران فشار‌های ناجوانمردانه تحریم با شیوع کرونا تیر خلاص به جمهوری اسلامی زده شود در حالیکه این فکر شوم ناکام ماند و ایران سربلند در تولید واکسن شد.
سعید نمکی گفت: راه پایدار تولید داخل واکسن کووید است که این راه را خوشبختانه با جسارت و شجاعت آغاز کردیم و با تکیه بر دانش دانشمندان متعهد وطن شروع در حال تولید واکسن هستیم.

وی واکسن را چهارراه تبادل علوم پزشکی و غیرپزشکی وابسته دانست و افزود: شش طرح تولید واکسن در کشور فعال است که  طرح برکت یکی از این طرح ها در فاز دو وسه در دست اجراست و برخلاف نظر عده ای که خواستار  انتقال دانش فنی از دیگر کشورها به سرزمین ایران بودند توانستیم با تکیه بردانش داخلی دانشمندان واکسن ایرانی را تولید کنیم.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه کشوری واکسن ساز شد خیلی از زیرساختها و قدرتها را دارد گفت: با افتخار اعلام می کنم به زودی واکسن ایرانی بر روی مردم ایران تزریق و آنتی بادی آن در بدن آنها بچرخد که این افتخاری بزرگ در عرصه واکسن سازی است.

در این آیین دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و مرد اول عرصه تولید واکسن این وزارتخانه و دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران از دانشمندان خط مقدم تولید واکسن در انستیتو داوطلب اولین تزریق واکسن تولید مشترک ایران و کوبا در دانشگاه علوم پزشکی شدند.