۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » جامعه
  • شناسه : 5056
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
  • ارسال توسط :
ایران اولین کشوری بود که در زمان استقلال بوسنی از آن حمایت کرد
ایران اولین کشوری بود که در زمان استقلال بوسنی از آن حمایت کرد

ایران اولین کشوری بود که در زمان استقلال بوسنی از آن حمایت کرد

حکمت اله داودی: بوسنی و هرزگوین کشوری اسلامی و دوست نظام جمهوری اسلامی ایران است

🔹حکمت اله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، در نشست با سفیر بوسنی و هرزگوین ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی گفت: بوسنی و هرزگوین کشوری اسلامی و دوست نظام جمهوری اسلامی ایران است و مایه خرسندی است که نماینده عالی این کشور در قزوین حاضر شده است.

به گزارش وقایع خبری و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ داودی گفت: قزوین شهری تاریخی و کهن است و با توجه به مفاخر فراوانی که در این دیار زیسته اند، به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معرفی شده است.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پارلمان محلی در ایران وارد بیستمین سال فعالیت خود شده و اعضای آن با رای مردم انتخاب می شوند و مسایل شهری را سیاستگذاری می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر از سفیر بوسنی برای بازدید از بناهای تاریخی قزوین دعوت کرد و گفت: امیدواریم اوقات خوشی در قزوین داشته باشید و این بازدید مایه برقراری ارتباط پایدار بین قزوین و بوسنی و هرزگوین باشد.

محمد درافشانی، سرپرست شهرداری قزوین هم دراین دیدار ضمن بیان خوشامد گویی گفت: روابط دو ملت بزرگ ایران و بوسنی و هرزگوین تاریخی طولانی دارد و محدود به مناسبات سیاسی و اقتصادی نیست و روابط فکری و اندیشه ای میان دانشمندان، عالمان، شعرا و نخبگان دو کشور همواره از دیرباز وجود داشته است.

درافشانی گفت: درخشان ترین وجه اشتراک ایران و بوسنی این است که هر دو ملت به یک سو و با یک آیین واحد، خداوند بلند مرتبه را می ستاییم و همگی مفتخر به مسلک مسلمانی هستیم.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تحولات دیپلماسی سبب شده تا دیپلماسی شهری هم در روزگار ما جایگاه ویژه ای دراین عرصه پیدا کند، بنابراین به منظور ارتقای هم بستگی ها و تحقق اهداف والاتر، از سازو کارهایی که زمینه تعامل و گفت و گو را فراهم آورد، استقبال می کنیم.

سرپرست شهرداری قزوین تصریح کرد: شهر تاریخی قزوین از گسترش روابط و همکاری ها در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و نیز ترویج ارزش ها و شعائر دینی با تکیه بر اشتراکات میان دو کشور استقبال می نماید و از جنابعالی هم تقاضا داریم تا زمینه این همکاری را فراهم آورید.

سمیر ولاجیچ، سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران هم در نشست با مجموعه مدیریت شهری قزوین گفت: خوشحالم که امروز در شهر تاریخی قزوین هستم و امیدوارم بتوانیم همکاری طرفین را تقویت کنیم.

ولاجیچ با بیان این که ایران اولین کشوری بود که در زمان استقلال بوسنی از آن حمایت کرد، گفت: کشور بوسنی و جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوب و گسترده ای با هم دارند.

سفیر بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: مردم ایران در زمان جنگ سخت بوسنی از آن حمایت کردند و من به عنوان سفیر، به نام کشور و مردم بوسنی، از ایران تشکر می کنم. وی تصریح کرد: امیدوارم به زودی هیات هایی از شهر قزوین از بوسنی دیدن کنند و متقابلا هیات بوسنی به قزوین بیاید تا بتوانیم شناخت بیشتری پیدا کرده و همکاری بیشتری فراهم شود.