۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 16372
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۲۲
  • ارسال توسط :
ایجاد امنیت مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است
ایجاد امنیت مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است

ایجاد امنیت مطالبه به حق جامعه از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است

با پیشگیری از وقوع جرم می توانیم به بسیاری از اهداف دست یابیم و نارسایی های اجتماعی را به حداقل برسانیم.


وقایع خبری- محمد قاسمی در نشست مشترک قضایی و انتظامی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، ضمن تبریک این هفته گفت: هفته نیروی انتظامی و برگزاری چنین نشست هایی، فرصت مغتنمی است تا نقاط قوت، ضعف، کمبودها و کاستی ها احصاء و شناسایی شود، تا در جهت تقویت و رفع آنها و همچنین در راستای ارتقاء امنیت و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، اقدامات لازم برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) بیان فرمودند نیروی انتظامی در خط مقدم رفتار و برخورد با مردم قرار دارد و به همین خاطر پرسنل نیروی انتظامی باید به گونه عمل کنند که مایه عزت و آبروی نظام باشد.
دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: امنیت و احساس امنیت مقوله مهم اجتماعی و از دغدغه های جامعه است و بحمدالله امنیت در کشور ما به عنوان الگویی برای سایر کشورها قرار گرفته است.
قاسمی تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ارکان و نهادهای مختلفی وظیفه تامین امنیت در حوزه های گوناگون را برعهده دارند و امنیتی که امروز در کشور احساس می شود، نتیجه تلاش ها و زحمات شبانه روزی تمامی دستگاه های متولی است، که نیروی انتظامی در این میان نقش بسیار پررنگ و حساسی دارد.
این مقام قضایی استان حفظ اقتدار نیروی انتظامی را مهم برشمرد و اذعان داشت: اقتدار نیروی انتظامی در قانونمداری و اجرای دقیق قانون معنا می یابد و باید وظایفی که شرع و قانون بر عهده نیروی انتظامی نهاده، به نحو مطلوب انجام گیرد و هرچقدر قانون به درستی و با قوت اجرا شود، اقتدار نیز حفظ خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر پلیس قانونمدار می خواهیم، باید بُعد آموزش ضابطین و بروز بودن آنها بر اساس قانون بسیار جدی گرفته شود، افزود: دادستان به عنوان رییس ضابطین وظیفه آموزش را بر عهده دارد و در این راستا برنامه و دوره های متعددی در راستای آموزش ضابطین و با بهره گیری از توان کارشناسان قضایی و انتظامی در حال برگزاری است و تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان برقرار است و هرچقدر مسائل آموزشی تقویت شود، بسیاری از مشکلات کاری مرتفع خواهد شد.
دادستان مرکز استان قزوین ادامه داد: نظارت بر ضابطین بر عهده دادستانی قرار دارد و بر اساس تدوین برنامه جامع نظارت و بازرسی قضایی ویژه پاییز ۹۹، بازدید از مراجع انتظامی از جمله کلانتری ها و پاسگاه ها، مراکز پلیس های تخصصی، پارکینگ خودروهای توقیفی و همچنین برگزاری نشست های قضایی و دوره های آموزشی ویژه ضابطین قضایی در دستور کار قرار دارد و در موعد مقرر اجرایی می شود.
محمد قاسمی تصریح کرد: مشکلات، کمبود ها و کاستی ها در تمامی دستگاه ها وجود دارد، اما خلاء ها نباید مانع از اجرای قانون و دستیابی به اهداف شود. لذا با همه کمبودها باید وظایف به درستی و بر اساس قانون اجرا شود، تا خدمات به نحو مطلوب در اختیار جامعه قرار گیرد، زیرا مردم از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی توقع امنیت و قانونمداری دارند و این مطالبه بحق جامعه است.
این مقام مسئول بیان داشت: استان قزوین از حیث موقعیت جغرافیایی در شاهراه غرب و شمال غرب کشور قرار دارد و تبعاً بسیاری از جرائم از جمله تصادفات به خاطر این موقعیت استانی است و با توجه به تجربیات گذشته باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود، که این جرائم به حداقل برسد.
وی افزود: ریاست محترم قوه قضاییه حمایت از تولید در تمامی ابعاد را برای دستگاه قضایی تکلیف کرده و نیروی انتظامی نیز در این راستا بخصوص در حوزه پیشگیری و جلوگیری از قاچاق کالا باید به خوبی ایفای نقش کند، زیرا قاچاق کالا یکی از موانع جدی در مسیر تولید کالای داخلی است.
قاسمی در ادامه گفت: در تمامی حوزه ها پیشگیری به عنوان یک اصل اجتماعی باید تلقی شود و نیروی انتظامی نیز ابتداً باید اقدامات پیشگیرانه را در اولویت کاری قرار دهد و قطعاً با پیشگیری از وقوع جرم می توانیم به بسیاری از اهداف دست یابیم و وقوع جرم، آسیب ها و نارسایی های اجتماعی را به حداقل برسانیم.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پاسان خاطرنشان کرد: بحمدالله تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان برقرار است و امیدواریم با همکاری و هم افزایی به وظایف قانونی عمل شود و بتوانیم کارنامه قابل قبولی در راستای خدمت به جامعه ارائه نماییم و این آمادگی در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان وجود دارد، تا در راستای پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه و کاهش آسیب های اجتماعی از تمامی توان و ظرفیت استفاده نمایند.