۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بانکداری » کارگری- کارمندی » نظام سلامت
  • شناسه : 5874
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ معتاد بهبود یافته در قزوین
ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ معتاد بهبود یافته در قزوین
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین

ایجاد اشتغال برای ۱۴۰ معتاد بهبود یافته در قزوین

کارفرمایانی که بتوانند برای ۵ فرد بهبود یافته شغل ایجاد کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای پارسال تا کنون زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته فراهم شده است.

غلامرضایی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین ، گفت: ۱۴۰ نفر از معتادان بهبود یافته مرحله آماده سازی شغلی را طی کرده اند و از ابتدای پارسال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

غلامرضایی افزود: معتادانی که یک سال از ترک آن‌ها گذشته باشد می‌توانند با گذراندن دوره‌های اشتغال زایی زیر نظر سازمان بهزیستی از خدمات تسهیلات بانکی استفاده کنند.

او اضافه کرد: دوره‌ها شامل مهارت کسب و کار، قوانین کارگر و کارفرما و مهارت‌های زندگی است که بعد از دوره‌ها و براساس مدرک فنی حرفه‌ای مرتبط و همچنین توانمندی مهارت به بانک‌ها عامل برای اخذ تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: این تسهیلات بر اساس نوع حرفه فرد بهبود یافته از ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است.

غلامرضایی افزود: کارفرمایانی که بتوانند برای ۵ فرد بهبود یافته شغل ایجاد کنند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می‌شوند.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸ مرکز اقامتی ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی مشغول به فعالیت است و از ابتدای امسال بیش از ۴ هزار نفر برای درمان به این مراکز مراجعه کرده اند.

به گفته معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان، تعرفه درمان برای دوره یک ماه ۷۳۵ هزار تومان است و معتادان متجاهر بطور رایگان تحت درمان قرار می‌گیرند.

غلامرضایی افزود: علاوه بر این کمک هزینه درمان، برای افرادی که بضاعت مالی لازم برای درمان را ندارند از یارانه سازمان استفاده می‌شود.