۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » بسیج » سپاه » فرهنگ عمومی » قزوین » نیروهای مسلح
  • شناسه : 1258
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر
اگر به نیروی جوان  انقلابی میدان داده شود می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم
اگر به نیروی جوان  انقلابی میدان داده شود می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم

اگر به نیروی جوان انقلابی میدان داده شود می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم

ضعف مدیریت، جنگ اقتصادی، فرهنگ مصرف از مسائلی است که موجب شده تا در حل مشکلات اقتصادی دچار چالش شویم .

سرهنگ محمد نوری در نشست سیاسی که با حضور جمعی از رسانه های استان قزوین در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد، گفت : بیانیه گام دوم در شرایطی صادر شد که در یک جنگ شناختی با دشمن قرار داشتیم و دشمن با دروغ پردازی و استفاده از ابزار رسانه به دنبال اهداف خود بود که مقام معظم رهبری با حمله به این ترفند، انقلاب اسلامی را واکاوی مجدد کرده و انتظارشان این است که به آن بخوبی پرداخته شود.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت کل سپاه پاسداران کشور افزود: یکی از مباحث شفاف و هدفمند که مقام مظعم رهبری در دیدار با دانشجویان مطرح کردند که بیان مجدد عظمت انقلاب اسلامی، از جمله تاکیدات رهبری است تا در گذر زمان این توانمندی و ظرفیت ها به فراموشی سپرده نشود.

وی بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بازخوانی و تبیین شرایط انقلاب برای کسانی است که بعد از انقلاب متولد شده اند و دشمن بر روی این جمعیت ۷۰ درصدی که عظمت انقلاب برای آنها تبیین نشده، برنامه ریزی کرده تا بتواند به اهداف شوم خود برسد.

سرهنگ نوری یادآورشد: بیانیه گام دوم عظمت آرمان و اهداف انقلاب که خودسازی، جامع پردازی و تمدن سازی و نگاه به تمدن اسلامی است اشاره دارد و باید رسانه ها در انعکاس دستاوردها و آرمانهای این بیاینه تلاش کنند.

وی گفت: با چاپ کتاب بیانیه دوم انقلاب و توزیع آن بین سپاه زمینه آشنایی بسیجیان با سرفصل ها و محورهای مهم این بیانیه فراهم شده است.

نوری اضافه کرد: با راه اندازی نهضت تبیین و روشنگری با برگزاری بیش از ۴۷ هزار گردهمآیی زمینه آشنایی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مخاطبان با اهداف و محورهای بیانیه گام دوم اشنا شدند.

وی یادآور شد: با مقایسه اقتصاد ایران در قبل و بعد از انقلاب باید پیشرفتهای نظامی، علمی با رشد سیزده برابری، بازگو شود و نسل جوان با دسنتاورتدهای ایران در عرصه نانو که در ردیف پنج کشور برتر جهان هستیم و موفقیت در سلول های بنیادین اشنا شود.

نوری گفت: انقلاب مسیر چهل ساله خود را با حضور جوانان بخوبی طی کرده و گام دوم نیز با همین جوانان انقلابی باید ادامه یابد و اگر به نیروی جوان انقلابی میدان داده شود می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال انقلاب درآمد کشور حدود ۲ هزار میلیاردریال دلار بوده که هزار میلیارد دلار آن برای جنگ و بازسازی خرابی ها هزینه شد و با یک هزار میلیارد باقی مانده امور خود را پیش برده و انجام دادیم.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت ستادکل سپاه پاسداران افزود: شناخت یکی از الزامات این حوزه است و جوانان باید نسبت به انقلاب شناخت لازم را داشته باشند و در این مسیر رسانه ها می توانند نقش افرین باشند.

نوری خاطرنشان کرد: در شناخت و حرکت به سمت آرمان ها باید در جامعه روحیه امید و خودباوری تقویت شود تا با انگیزه بیشتری مشکلات را پشت سر بگذارند.

مسئول امور هادیان سیاسی معاونت سپاه کل گفت: جوانان باید نسبت به توان و اقتدار ایرانی باور عمیق داشته باشند و بدانند که مروز اقتدار دفاعی، انسجام و اتحاد داخلی یک موضوع منحصر به فرد است که نیاز به توجه دارد.

وی ادامه داد: تیین بیانیه گام دوم به ذهن فعال و زبان گویا نیاز دارد و رسانه هاباید به گونه ای روشنگری کنند تا به جوانان میدان داده شود و جریان ارزشی و اصحاب رسانه انقلابی در جوان ایرانی ایجاد انگیزه کند تا کارهای بزرگی شدنی شود.

نوری گفت: در این ایام لازم است کار گروه های تحلیل سیاسی، جهادی و خدماتی با هدف بصیرت افزایی و به دور از حزب بازی راه اندازی کنیم و در این میان ایجاد کارگروه های اطلاعاتی نیز ضروری است تا برای برخورد با مشکلات داخلی مانند قاچاق کالا هم اقدام شوذد.

وی اضافه کرد: در پنج سال گذشته نگاه دولت به غرب بود و در یکسال اخیر نیز نگاه به شرق گرایش پیدا کرده و با تغییراتی که در تیم اقتصادی شده قادریم برخی مشکلات را حل کنیم.

نوری بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور با دستور رهبری یک شورای عالی هماهنگی اقتصادی شکل گرفته و بر این اساس تغییراتی در تیم اقتصادی دولت صورت گرفت و افزایش حقوق ها و مدیریت ۱۸۰ میلیارد دلار برای تعادل بخشی در کارها از دستاوردهای آن است.

وی اظهارداشت: با گردش مالی ۲.۶ میلیارد دلاری قاچاق پوشاک به نظر می رسد باید یک مدیریت منسجمی در این عرصه داشته باشیم و اگر نتوانیم با فرهنگ سازی زمینه مصرف کالا و پوشاک ایرانی توسط مردم را نهادینه کنیم اسیب های این بخش کاهش نخواهد یافت.

نوری افزود: ضعف مدیریت، جنگ اقتصادی، فرهنگ مصرف از مسائلی است که موجب شده تا در حل مشکلات اقتصادی دچار چالش شویم ولی باید این وضعیت با ساماندهی بهتر امور و تقویت مدیریت اصلاح شود.

وی گفت: شرایط ایجاد شده برای ما یک فرصت هم بوده و گرایش مردم به مصرف کالای ایرانی تا ۳۰ درصد افزایش یافته که این موضوع می تواند به تحقق شعار سال کمک کند اما دشمن این واقعیت ها را وارونه جلوه می دهد.

نوری عنوان کرد: در حوزه داخلی سپاه، کتاب بیانیه گام دوم را برای پاسداران چاپ کردیم و مسابقه ای را نیز در این بخش برگزار کردیم که با استقبال بی نظیری روبرو شد و در سال گذشته نهضت روشنگری هم ایجاد شد.