۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 31929
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۳۹
  • ارسال توسط :
«ايستاده تا هميشه: درباره خاطرات احمد متوسليان در مريوان» منتشرشد
«ايستاده تا هميشه: درباره خاطرات احمد متوسليان در مريوان» منتشرشد

«ايستاده تا هميشه: درباره خاطرات احمد متوسليان در مريوان» منتشرشد

این کتاب به دنبال ترسيم چهره‌اي فرشته‌گونه از فرمانده‌اي جاويدنشان نيست، بلكه تلاش دارد غبارهاي روي چهره او را كنار بزند .

وقایع خبری: «ايستاده تا هميشه: درباره خاطرات احمد متوسليان در مريوان» با تدوين فاطمه وفايي‌زاده منتشر شد. 

اين كتاب كه حاصل گفت‌وگوهاي مفصلي با همرزمان احمد متوسليان است در ۳۴۴ صفحه و قيمت ۱۰۰ هزار تومان در انتشارات موسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران منتشر شده است.

در معرفي «ايستاده تا هميشه» آمده است: اين كتاب خاطرات شفاهي هشت نفر از افرادي است كه احمد متوسليان را بين سال‌هاي ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱ ديده‌اند؛ مريم كاتبي، حميد فرحزادي، مجتبي عسگري، حسن رستگارپناه، نعمت‌الله حكيم، محمدجواد اكبري‌آهنگر، ناصر شيخ‌عباسي و سيدحسن اعتمادزاده افرادي هستند كه هر كدام پس از معرفي خود و نقش‌شان در حوادث كردستان و جبهه‌هاي غربي، نسبت خود را با اين سردار پرآوازه بازگو كرده‌اند. مريم كاتبي در بيمارستان مريوان «برادر»ي سخت‌گير به پرستار و مهربان، رزمنده بسيجي زخمي را ملاقات كرده است؛ مجتبي عسگري در كوه‌هاي پربرف كردستان فرمانده‌اي را ديده كه خشاب اسلحه را بر كمر سربازش مي‌كوبد، اما ساعتي بعد او را در آغوش مي‌گيرد؛ نعمت‌الله حكيم سردارِ تنهايي را در «شنام» ديده كه تنها نيروي حاضر به ‌يراقش پسري ۱۷ساله بوده و محمدجواد اكبري آهنگر، بعد از حاج‌احمد روزهاي تنهايي در مريوان را تجربه كرده است.

«ايستاده تا هميشه» به دنبال ترسيم چهره‌اي فرشته‌گونه از فرمانده‌اي جاويدنشان نيست، بلكه تلاش دارد غبارهاي روي چهره او را كنار بزند و «برادراحمد» واقعي را پيش روي مخاطب قرار دهد. زندگي احمد متوسليان در اين كتاب به روزهاي حضورش در كردستان محدود مي‌شود، روزهايي كه غرب كشور فضاي پرتنش جنگ داخلي را تجربه مي‌كرد. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.