۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 5485
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
  • ارسال توسط :
  • منبع : دفاع مقدس

مراسم عزاداری نیرو‌های مسلح به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان ناجا و نیرو‌های بسیج و خانواده شهدا صبح امروز (یکشنبه) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران و رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این مراسم اظهار داشت: در چنین روزی پیامبر اعظم (ص) بعد از یک عمر مجاهدت خستگی‌ناپذیر رحلت فرمودند در حالیکه قرآن ایشان را پیامبر رحمت معرفی کردند که برای ابلاغ پیام خداوند از جان مایه گذاشتند. پیامبر (ص) در آخرین روز‌های عمر شریفشان نگران آینده امت اسلامی بودند و چندی قبل از آن پیام اصلی رسالتشان که ضامن بقای اسلام بود را به مردم رساندند. پیامبر حوادث آینده را می‌دیدند و به همین دلیل نگران این بودند که منافقین بعد از ایشان چه خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: برای همین لشکر اسامه را سامان داد و امر کرد که همراه لشکر باشند که برخی از این فرمان پیامبر (ص) سرپیچی کردند. نگرانی حضرت از اهالی نفاق و نفوذ بود چون کسانی منتظر فرصت بودند تا جریان نفاق را به راه بیاندازند و مردم را به زمان جاهلیت برگردانند. آرزو‌های دور و دنیاطلبی از نگرانی‌های دیگری بود که امت را به آن هشدار می‌دادند.

علی‌اکبری افزود: پیامبر (ص) به اصحاب خود فرمودند من از بین شما می‌روم، اما اهل بیت و قرآن را میان شما باقی می‌گذارم که از هم جدا نمی‌شوند. ما باید هر دوی این امانت پیامبر (ص) را با هم داشته باشیم. اهل بیت (ع) ترجمان قرآن هستند که بدون آن‌ها شناخت قرآن امکان ندارد. از رهگذر مودت و محبت اهل بیت (ع) جامعه اسلامی نظام خود را پیدا می‌کند که بی‌توجهی به این مسئله سبب شد که ارتجاع شکل بگیرد.

وی ادامه داد: رها کردن اهل بیت (ع) سبب ایجاد فتنه خواهد شد. اما خداوند دینش را رها نخواهد کرد و قومی را حاکم خواهد کرد که رابطه آنها با اهل بیت (ع) و قرآن بی‌مثال است که در برابر کفار و استکبار نفوذناپذیر بوده و اهل مجاهدت هستند. در زمان پیامبر (ص) از آمدن این جماعت صحبت شد که حضرت مشتاق دیدن آن‌ها بود.

علی‌اکبری گفت: پیامبر (ص) دست روی دوش سلمان (ره) گذاشتند و فرمودند مردانی از اهل سرزمین سلمان هستند. ما خوشحال هستیم که اهل همان قوم و جماعتی هستیم که برعهد خود ماندیم و هنوز بر سر پیمان خود با امام خمینی (ره) که همان راه پیامبر رفت، ایستاده ایم.