۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 599
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
  • ارسال توسط :
اهالی قلم تا سقف ۹۵ میلیون تومان وام می‌گیرند
اهالی قلم تا سقف ۹۵ میلیون تومان وام می‌گیرند

اهالی قلم تا سقف ۹۵ میلیون تومان وام می‌گیرند

بر اساس توافقنامه میان موسسه خانه کتاب و بانک صادرات تسهیلات وام در اختیار اهالی قلم قرار می‌گیرد.

«نیکنام حسینی‌پور» با اشاره به جزئیات ارائه تسهیلات تا ۹۵ میلیون به اصحاب قلم گفت: اهل قلم و پدیدآورندگان کتاب با مشکلات مالی عدیده‌ای در زندگی شخصی‌شان مواجه و خیلی از ناشران برای چاپ اثر، درصدی از هزینه تولید کتاب را از مؤلف می‌گیرند، برخی نیز برای تولید کتاب با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، از این رو سال گذشته رایزنی‌هایی را با بانک صادرات شروع و در نهایت با امضای توافق‌نامه‌ای میان این مؤسسه و بانک عامل مقرر شد تا یک‌سری تسهیلات در اختیار اهل قلم قرار گیرد.

وی آغاز پرداخت این تسهیلات را ابتدای هفته آینده اعلام کرد و گفت: کارگروه وام در خانه کتاب تشکیل می‌شود تا اهالی قلم را برای دریافت وام معرفی کنند.

حسینی پور اضافه کرد: رقم این تسهیلات حداقل ۱۵ میلیون تومان و حداکثر ۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که دربرخی موارد بصورت استثنا تا ۹۵ میلیون تومان هم اهدای تسهیلات خواهیم داشت.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب درباره پرداخت تسهیلات به کتاب‌فروشان نیز، اظهارداشت: همکاران ما در کارگروه وام، فعال هستند و قصد دارند این تسهیلات را به کتاب‌فروشان نیز بدهند، برای این منظور، منتظر تخصیص اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم تا به محض دریافت بودجه اقدامات لازم بعمل آید.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به سطح‌بندی شدن اهالی قلم گفت: امسال در نمایشگاه کتاب برای نخستین بار آیین‌نامه قبلی اهل قلم را کنار گذاشتیم و آیین‌نامه جدید با سطح‌بندی اهالی قلم تنظیم کردیم.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم اهالی قلم باید سطح‌بندی شوند و پنج سطح را برای این منظور در نظر گرفتیم، که بن کتاب هم با در نظر گرفتن این سطح‌بندی توزیع شد.

حسینی پوردر ادامه افزود: نویسنده‌ای که برگزیده کتاب سال شده است یا کتابش در جوایز و جشنواره‌ها مورد توجه قرار گرفته است، با نویسندگان نوقلم و افراد دیگری که با کتاب‌سازی وارد گروه اهالی قلم و کتاب شده‌اند، تفاوت دارد و اختصاص تسهیلات و وام نیز با همین نگاه پیش می‌رویم.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب ضمن بیان اینکه هر کسی که کتابی می‌نویسد، اهل قلم نیست، اظهار کرد: افرادی اهل قلم محسوب می‌شوند که تأثیرات اثر تولید شده آن‌ها را در جامعه می‌بینیم. درباره کتاب آن‌ها بحث و نشست و نقد برای آن‌ها برگزار می‌شود و از راه نوشتن کسب درآمد می‌کنند.