۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » البرز
  • شناسه : 24819
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۲
  • ارسال توسط :
انهدام باند ۱۱‌نفره مأموران قلابی
انهدام باند ۱۱‌نفره مأموران قلابی

انهدام باند ۱۱‌نفره مأموران قلابی

متهمان به 30 فقره سرقت در سطح استان البرز اعتراف کرده‌اند.

اعضای باند ۱۱‌نفره سارقان مأمورنما که از شهروندان سرقت می‌کردند، دستگیر شدند و به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند. به گزارش خبرنگار ما چندی پیش مردی به پلیس استان البرز مراجعه و علیه سارقان ناشناس شکایت کرد. او گفت: سوار بر خودروی شخصی‌ام در حال تردد بودم که یک سمند راه من را بست. سرنشینان آن پیاده شدند و خود را مأمور پلیس معرفی کردند. آنها گفتند من مشکوک به معامله موادمخدر هستم و باید خودروام را بازرسی کنند. من که جرمی مرتکب نشده بودم، به آنها اجازه بازرسی دادم تا سوء‌تفاهم برطرف شود، اما آنها بعد از اینکه کارت‌های بانکی و مدارک من را گرفتند، به‌سرعت فرار کردند و خیلی زود موجودی‌ام را خالی کردند. چند روز بعد از این شکایت در‌حالی‌که تحقیقات پلیس برای شناسایی مأموران قلابی آغاز شده بود، افرادی دیگر شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.
به گزارش “وقایع خبری” به نقل از شرق ؛ درپی وقوع چندین فقره اخاذی تحت عنوان مأمور ازسوی سرنشینان خودروهای مختلف از‌جمله دنا، سمند، تیبا و پژو ۴۰۵ در سطح شهرستان کرج، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به‌صورت ویژه به بررسی پرونده پرداختند. در تحقیقات اولیه کارآگاهان محرز شد که سارقان پس از متوقف‌کردن خودروهای مال‌باختگان، خود را مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده و به بهانه خرید‌و‌فروش مواد توسط فرد مدنظر پس از بازرسی بدنی، کارت شناسایی و عابربانک و رمز افراد را می‌گیرند و بلافاصله متواری می‌شوند. سارقان بلافاصله پس از سرقت موجودی کارت‌های بانکی مال‌باختگان را خالی کرده و مبالغ را صرف خرید کالا و طلا می‌کردند. کارآگاهان با انجام تحقیقات‌ شبانه‌روزی در نهایت ۱۱ نفر از اعضای باند سارقان مأمورنما را که دارای سابقه سرقت در استان‌های مختلف بودند، در چند عملیات جداگانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد زیادی کارت بانکی و اقلام قلابی نظامی کشف کردند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز در ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند، اما در مواجهه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و اذعان کردند که با استفاده از خودروهای سواری مختلف جلوی خودروهای عبوری را گرفته و در پوشش مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر به‌بهانه فروش مواد مخدر، کارت بانکی و مدارک شناسایی مال‌باختگان را دریافت می‌کردند و به‌سرعت از محل متواری می‌شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، با بیان اینکه متهمان به ۳۰ فقره سرقت در سطح استان البرز اعتراف کرده‌اند، افزود: از شهروندانی که به این شیوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود تا برای پیگیری شکایت خود به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج، بلوار تعاون مراجعه کنند. چند روز قبل نیز سه مأمور قلابی که از شهروندان اخاذی می‌کردند، ازسوی مأموران پلیس استان البرز به دام افتادند. در آن پرونده درپی وقوع چندین فقره اخاذی تحت عنوان مأمور پلیس توسط سرنشینان خودروهای مختلف بررسی موضوع آغاز و محرز شد سارقان پس از متوقف‌کردن خودروهای مال‌باختگان، خود را مأمور پلیس معرفی می‌کنند و پس از بازرسی بدنی به بهانه‌های واهی وجوه و لوازم با‌ارزش آنها را می‌گیرند و بلافاصله متواری می‌شوند.
در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و به‌دست‌آوردن سرنخ‌ها و مدارک لازم هر سه متهم را شناسایی و با مراجعه به مخفیگاه‌شان، آنها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر انجام هرگونه اخاذی و سرقت بودند؛ اما با مشاهده مستندات مأموران به‌ناچار لب به اعتراف گشودند و به چند فقره اخاذی با جعل عنوان مأمور پلیس اقرار کردند.