۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 5406
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
  • ارسال توسط :
انسان منتقد بایددر مقام خیر خواهی باشد نه در مقام مچ‌گیری
انسان منتقد بایددر مقام خیر خواهی باشد نه در مقام مچ‌گیری

انسان منتقد بایددر مقام خیر خواهی باشد نه در مقام مچ‌گیری

آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه هم فقط یک زبان را می فهمند و آن زبان قدرت است

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، گفت: یاد سیاستمدار صادق، بصیر، استوار و بازوی قدرتمند رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی، سکان دار هوشمند مجلس خبرگان رهبری،  آیت الله مهدوی کنی را گرامی میداریم. امیدوارم خداوند بزرگ این فقیه برجسته را با پیشوایان معصوم دین محشور کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار داشت: با توجه با آیین آغاز رسمی سال تحصیلی در دانشگاه تهران  به چند نکته اشاره می کنم، به نظر بنده باید صدای دانشگاهیان به ویژه دانشجویان شنیده شود و اجازه دهیم تشکل‌های دانشجویی نقطه نظرات خود را در مورد مسائل کشور در حضور روسای محترم قوا مطرح کنند، این درسی است که از  آغاز انقلاب از سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی آموخته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز عامل بازدارنده آمریکا از تعرض به جغرافیای ایران اسلامی قدرت دفاعی پرافتخار، جبهه مقتدر مقاومت اسلامی، وحدت و انسجام ملی ملت ایران است، تصریح کرد: این از اندیشه سیاسی الهی امام بزرگوار و منطق علمی و عقلانی و وحیانی رهبر معظّم انقلاب الهام گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه هم  فقط یک زبان را می فهمند و آن زبان قدرت است. کشور هایی که می خواهند از منافع ملی خود در برابر آن زیاد خواهان دفاع کنند باید به قدرت سیاسی علمی دفاعی اقتصادی آراسته گردنند و با زبان برآمده از اقتدار، حافظ منافع خویش باشند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه اول، گفت: نصیحت و انتقاد متقابل از ویژگی های برجسته انسان های تربیت یافته در مدرسه دین است.

وی با بیان اینکه انسان منتقد باید با قلبی لبریز از محبت در مقام خیر خواهی باشد نه در مقام مچ‌گیری، افزود: اگر دیدید جامعه در این حوزه در معرض آسیب است بدانید انسان‌های آراسته به ایمان به رسالت خود به عنوان ناصح توجه نکردند.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: نصیحت زمامداران مدیران و مسئولان مومن و دلسوز برای مردم و نصیحت آحاد جامعه علمی و دانشگاهی اهل نظر و اهل فکر برای زمامداران امر بسیار مهم است و این مسیر راه پیامبر اعظم (ص) و مسیر سعادت جامعه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: نصیحت به معنای خیر خواهی و انتقاد از نشانه های یک جامعه سالم و مدیریت صحیح است.

وی گفت: نصیحت و نقدی که از قلب پُر از محبت می آید دوستی خلق می کند؛  ما نیازمند به این نقد و نسیه در جامعه هستیم، نظام اسلامی نمی تواند در قبال آینده ملت ایران بی تفاوت باشد. خیرخواهی از شاخصه های نظام اسلامی است.