۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » قزوین
  • شناسه : 22551
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
  • ارسال توسط :
انتخابات  کار بسیار سنگینی است و همه باید کمک کنند
انتخابات  کار بسیار سنگینی است و همه باید کمک کنند

انتخابات کار بسیار سنگینی است و همه باید کمک کنند

اگر رسانه‌ها و روابط عمومی بتوانند چراغ انتخابات را روشن کنند قطعاً مشارکت بالایی در انتخابات خواهیم داشت.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین جلسه مشترک شورای روابط عمومی‌های استان و کمیته اطلاع رسانی انتخابات در محوطه استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه با اشاره به آخرین روند انتخابات استان بیان کرد: برنامه‌های مربوط به انتخابات روند عادی خود را داشته و ۲۸ خرداد یک انتخابات پر حجم و عظیم و سرنوشت ساز پیش رو داریم.

وی گفت: دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا در واقع یک نوسازی در بدنه اجرایی کشور به وجود خواهد آورد و در عرصه بین المللی قطعاً بازخوردهای فراوانی خواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر عوامل اجرایی جهت انتخابات پیش رو باید ساماندهی شوند عنوان کرد: انتخابات کار بسیار سنگینی است و همه باید کمک کنند و در همین راستا فرایند انتخابات بر اساس روز شمار در حال انجام است.

حبیبی اظهار کرد: در بحث انتخابات شورای شهر و روستا، در هر ۲۸ شهر استان انتخابات برگزار خواهد شد و ۱۶۴ نفر در شورای شهر ثبت نام کرده‌اند که تحصیلات ۸۶ درصد آنها در انتخابات شورای شهر بالای کارشناسی و ۵۳ درصد در سنین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند.

این مسئول افزود: ۶۷۹ روستا واجد شرایط انتخابات شورای روستا هستند که داوطلبین به بیش از حد نصاب رسیدند و لذا تعداد ثبت نام داوطلبین در شورای روستایی ۸ درصد افزایش داشته است.

حبیبی با اشاره به اینکه انتخابات موجب آبرو و حیثیت نظام است تصریح کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم است و در این دوره هم انشاالله مردم حماسه خواهند آفرید اما انتخابات ۱۴۰۰ به شور انتخاباتی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مردم تبریز فرمودند که مشارکت حداکثری نیاز است و انشاالله این اتفاق خواهد افتاد و انتظار ما از رسانه‌های این است که چراغ انتخابات را روشن کنند اگر چه در بحث کرونا در کنار ستاد کرونا هستند اما انتظار می‌رود در فضای مجازی با حضور رسانه‌ها روشنگری و آگاهی بخشی انجام شود و قطعاً نقش رسانه‌ها در افزایش شور انتخاباتی از همه اثرگذارتر است.

حبیبی با اشاره به نقش روابط عمومی‌ها عنوان کرد: روابط عمومی‌ها سخنگوی دستگاه‌ها هستند و خدمات این قشر قابل مقایسه با گذشته نیست و روند خدمات رسانی نظام با سرعت در حال شتاب است لذا باید این خدمات اطلاع رسانی شود و موضوعات فردی برای خدمات نظام حاشیه ساز نشود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: فضای انتخاباتی هنوز در بین عامه مردم شکل نگرفته و فعلاً در بین نخبگان سیاسی وجود دارد. لذا اگر رسانه‌ها و روابط عمومی بتوانند چراغ انتخابات را روشن کنند قطعاً مشارکت بالایی در انتخابات خواهیم داشت. مردم ایران پشتوانه نظام و مسؤولین بوده‌اند و به مطالبه مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت. اما باید این بستر را فراهم کنیم و این چراغ را روشن نمائیم.

وی ادامه داد: بداخلاقی در رسانه و فضای مجازی امری مغموم و زشت است که با آموزه‌های دینی ما نیز مغایرت دارد. وقتی موضوعی اثبات نشده و وارد فضای عمومی شود از هیچ فرد و رسانه‌ای قابل پذیرش نیست. در ستاد امنیت انتخابات در ستاد انتخابات استان به پلیس فتا و دستگاه‌های امنیتی مأموریت داده شد فضای مجازی و کانال‌های بی هویت رصد شود که تعدادی جمع آوری شده و اطلاع رسانی خواهد شد تا هر کسی به خود اجازه ندهد در بستر مجازی فضای تفرقه ایجاد نماید.

حبیبی یادآور شد: در فضای مجازی هر خبری نباید روی کانال‌های خبری منتشر شود و این امر باید با توجه به شرایط خاص رصد شود چرا که بار روانی برای مردم دارد در حالی که مشکلات مردم زیاد است و باید بتوانیم با آرامش بیشتر خدمت بیشتری برای مردم ارائه دهیم.

وی افزود: جایگاه روابط عمومی نماد و پیشانی یک دستگاه است و باید رابط نقطه نظرات مردم با مدیر دستگاه باشد. توقع ما از روابط عمومی‌ها این است به عنوان اعضای شورای اطلاع رسانی مردم را در جریان امر قرار دهند و تا زمانی که متدها و جلسات شکل نگیرد مسؤولیت کمیته اطلاع رسانی سخت خواهد بود. لذا از روابط عمومی‌ها انتظار می‌رود همراه ما باشند.