۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 21178
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
  • ارسال توسط :
انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان قزوین مکانیزه برگزار می شود
انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان قزوین مکانیزه برگزار می شود

انتخابات سال ۱۴۰۰ در استان قزوین مکانیزه برگزار می شود

شهر‌های قزوین، محمدیه، الوند، تاکستان، آبیک و اقبالیه بیشترین تعداد داوطلبان ورود به شورا ها را دارند.

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست خبری خود با خبرنگاران استان گفت : انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ با حضور مشارکتی مردم برگزار می‌شود و مقدمات لازم برای برگزاری پرشور آن تمهید شده است.

به گزارش “وقایع خبری” این مقام مسوول با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه انتخابات صورت گرفته و ستاد استانی و شهرستانی انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: از ۲۶ فرایند انتخابات تنها فرایند آخر که اخذ و شمارش رای است در هر دو انتخابات پیش رو به صورت دستی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به اینکه ۹۵۷ داوطلب شورا‌ها در ۲۸ شهر استان در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی به رقابت می‌پردازند، افزود: از این تعداد، ۸۶ درصد، مردان و ۱۴ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۹۱ درصد داوطلبان لیسانس و بالاتر از آن هستند، اظهار داشت: در قزوین ۳۴۷ نفر، البرز ۲۳۴ نفر، تاکستان ۱۴۷ نفر، بویین زهرا ۱۰۱ نفر، آبیک ۸۳ و آوج ۳۲ نفر داوطلب در ششمین دوره انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند.

حبیبی تصریح کرد: ۵۱ درصد داوطلبان به صورت غیر حضوری و ۴۹ درصد به صورت حضوری ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه در برخی شهر‌ها تا ۲۴ برابر هر کرسی شورا داوطلب وجود دارد، افزود: شهر‌های قزوین، محمدیه، الوند، تاکستان، آبیک و اقبالیه بیشترین تعداد داوطلبان را دارند.

حبیبی خاطر نشان کرد: در شهر قزوین برای هرکرسی در شورا ۲۵ نفر، محمدیه ۱۴ نفر، الوند ۱۳ نفر و در تاکستان ۱۲ داوطلب وجود دارد.

وی یادآور شد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در مراجع چهارگانه و هیات‌های اجرایی و نظارت تا ۲۱ فروردین ماه به اتمام خواهد رسید.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همراهی همکاری و تلاش اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در موضوع کرونا، افزود: تا به امروز ۶۱ جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با هزار و ۲۰۴ مصوبه، ۱۲ جلسه استانی قرارگاه مقابله با کرونا با ۱۰۶ مصوبه، پنج جلسه کمیته زیرمجموعه ستاد مقابله با کرونا و هشت کمیته زیرمجموعه قرارگاه تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، افزود: افزایش درمانگاه‌های غربالگری تشخیص کرونا، استفاده از ظرفیت‌های خارج از بیمارستان، تامین فضا‌های مناسب برای قرنطینه برای کاهش بار سنگین درمانی مانند بیمارستان رحیمیان، هتل ورزش و سوله‌های نمایشگاه بین المللی، تجهیز ۱۵ بیمارستان در سطح استان که ۱۰ بیمارستان در قزوین و پنج مورد در شهرستان‌ها قرار داشت با ۸۰۰ تخت از جملهاقدامات صورت گرفته در این زمینه است تا آمادگی لازم را برای مقابله با کرونا داشته باشیم.

حبیبی گفت: در ابتدای سال خطوط تولید ۳۲ واحد صنعتی تولید شوینده و مواد ضدعفونی اصلاح شد و نه تنها استان بلکه بخشی از نیاز کشور را تامین کردند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پیش بینی کردیم که ۲ میلیون ماسک و مقداری دستکش ذخیره شود و روزانه بین ۱۵۰ هزار ماسک در سطح استان توزیع گردید.