۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 23057
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
  • ارسال توسط :
انتخابات بیانگر  رقابت یا تضاد دو یا چند تفکر و سلیقه در سطح جامعه است
انتخابات بیانگر  رقابت یا تضاد دو یا چند تفکر و سلیقه در سطح جامعه است

انتخابات بیانگر رقابت یا تضاد دو یا چند تفکر و سلیقه در سطح جامعه است

خشی از رسانه‌های فارسی زبان نیز تلاش می‌کنند تصویری دروغین از ایران برای ایرانیان نشان دهند

دکتر حسن عابدینی در نشست با اصحاب رسانه استان قزوین که به صورت وبینار و به همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد ، گفت: انتخابات بیانگر رقابت یا تضاد دو یا چند تفکر و سلیقه در سطح جامعه است و این نشان دهنده ارزش تضاد و درگیری در حوزه خبر است و به همین دلیل برای ما دست اندرکاران رسانه بسیار مهم است.

به گزارش ” وقایع خبری” به نقل از مهر ؛وی با بیان اینکه انتخابات مخاطبان منطقه‌ای و بین‌المللی دارد و بینابر این دارای ارزش مجاورت جغرافیایی و معنوی است، افزود: میزان مشارکت در انتخابات زیاد است و این ارزش فراگیری دارد و به این دلیل نیز برای رسانه‌ها دارای اهمیت است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: انتخابات نقطه عزیمت تحولات و دگردیسی حکومت‌ها بوده و انتخابات کشورهایی همچون گرجستان و اکراین انتخابات به محلی برای تغیرات عمیق در این کشورها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات در ایران یک سری نکات منحصر به فردی دارد که آن را متمایز می‌کند، اضافه کرد: انتخابات ایران در منطقه‌ای انجام می‌شود که اصولاً انتخابات به معنای واقعی در آن برگزار نمی‌شود کما اینکه در کشورهای شمالی معمولاً حکومت از پدر به پسر منتقل می‌شود و یا در کشورهای جنوبی که کاملاً ساختار حکومت بدون انتخابات است.

عابدینی تصریح کرد: از سویی ایران اسلامی در برابر هژمونی نظام سلطه به حامی مقاومت تبدیل شده و بنابراین از سوی کشورهای دیگر بسیار مهم است که رئیس قوه اجرایی در این کشور چه کسی است و چه سیاستی را پیش خواهد برد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور به دلیل قدرت فراوانی که در کشور دارد می‌تواند سیاست‌های کشور را تغییر دهد تا جایی که سیاست‌های اعمال شده در دوره دولت‌های نهم و دهم با یازدهم و دوازدهم متفاوت است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ما به عنوان رسانه باید بدانیم که به انتخابات به عنوان یک انتقال قدرت به صورت مسالمت آمیز نگاه کنیم و آن را اثبات اعتماد ملی به نظام جمهوری اسلامی بدانیم و به همین دلیل است که طی ۴۲ سال گذشته انتخابات در هیچ شرایطی حتی زیر بمب‌باران های صدام به تعویق نیفتاده است.

وی بیان کرد: گروهی از رسانه‌های وابسته به نظام سلطه از الان بر روی افکار عمومی کار می‌کنند و تلاش می‌کنند تصویری متفاوت و دروغین از انتخابات در ایران به دنیا مخابره کنند.

عابدینی تأکید کرد: گروهی از رسانه‌ها نیز سعی می‌کنند تصویر سازی دروغینی از جهان برای ایران ایجاد کنند که می‌توان به تلاش رسانه‌های فارسی زبان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از رسانه‌های فارسی زبان نیز تلاش می‌کنند تصویری دروغین از ایران برای ایرانیان نشان دهند که می‌توان به رسانه‌هایی همچون بی بی سی فارسی و من و تو اشاره کرد.

این کارشناسی مسائل سیاسی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۹۰ رسانه فارسی زبان بر علیه جمهوری اسلامی ادامه داد: نظام سلطه برای کشوری مثل هند با بیش از یک میلیارد جمعیت هیچ رسانه هندو زبانی ایجاد نکرده اما برای جمهوری اسلامی این حجم از رسانه تشکیل شده است و این نشان می‌دهد نظام سلطه از رسانه به عنوان یک بازوی دیپلماسی عمومی بر ضد جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: تردید افکنی با انتشار موج گسترده‌ای گزارش، خبر و تحلیل از برنامه‌های این رسانه‌ها است تا بتوانند بر انتخابات ایران اسلامی تأثیر بگذارند.

قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما ادامه داد: ایجاد دو قطبی‌های دروغین و کاذب در کشور یکی دیگر از سیاست‌های رسانه‌های بیگانه در ایام انتخابات است که در دستور کار قرار می‌گیرد و می‌تواند دست مایه خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌ها قرار بگیرد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باید با انصاف و عدالت رسانه‌ای را تا حد ممکن رعایت کنند تا افکار عمومی به درستی در رابطه با موضوعات موجود قضاوت کنند.

عابدینی مخدوش کردن اصل انتخابات و عدم وجود مردم سالاری را یکی دیگر از اهداف رسانه‌های بیگانه دانست و گفت: این تفکر از سوی رسانه‌های خارجی القا می‌شود که انتخابات آزاد نیست و مخدوش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور کاندیداهای متعدد از طیف‌های مختلف در کشور اظهار کرد: حضور این طیف از مدیران برای تصدی مدیریت ارشد اجرایی کشور بیانگر مشارکت همگانی برای حل مشکلات کشور است اما رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند این روند را منفی جلوه دهند.

این کارشناس سیاسی افزود: رسانه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در افزایش مشارکت در کشور دارند. با توجه به بیماری کرونا این نقش نیز بسیار پررنگ شده و رسانه‌ها نقش مهمتری می‌توانند ایفا کنند.

وی با اشاره به برخی تحولات منطقه اضافه کرد: پس از شهادت خصمانه و ضد قانون بین‌الملل سردار سلیمانی غرب انتظار اضمحلال و یا فروپاشی جبهه مقاومت را داشت اما تنها دو ماه پس از شهادت ایشان شاهد یک عملیات گسترده در سوریه و آزادسازی ۲ هزار کیلومتر بودیم و یا در یمن تحولات جنگ به سود جبهه مقاومت پیش رفت.

قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: در عراق و سوریه نیز آرامش ایجاد شده تا جایی که پنجم خردادماه نیز در سوریه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

وی با بیان اینکه در فلسطین اتفاقی که در جنگ رمضان دوم اتفاق افتاده از سه جهت بسیار مهم است ادامه داد: در عمر رژیم صهیونیستی این حجم از حملات موشکی به این رژیم بی سابقه است و شاهد هستیم تمام شهرهای این رژیم در دسترس موشک‌های صهیونیستی هستند.

عابدینی بیان کرد: تهیه این موشک‌ها در غزه‌ای که در دو دهه مختلف کاملاً محاصره بوده است و تولید این حجم از موشک یک اقدام افسانه‌ای و معجزه آسا است.

وی تصریح کرد: از سویی ممکن است فردی سلاح داشته باشد اما اراده استفاده از آن را نداشته باشد اما جبهه مقاومت در فلسطین این اراده را دارد و شاهد هستیم که تهدیدهای خود را نیز عملی کرده‌اند.

این کارشناسی مسائل سیاسی اضافه کرد: با پایان این جنگ بدون شک شاهد تغییرات عمده در منطقه خواهیم بود و انتخابات در ایران می‌تواند بر این شرایط اثری مضاعف بگذارد.

وی تاکید کرد: هندسه نوین بین‌المللی در حال تغییر و دگردیسی است و قدرت‌های نوظهور همچون چین و روسیه در حال ظهور و بروز هستند و این به معنای این است که جهان در حال یک تغییر اساسی است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: پاشنه آشیل جمهوری اسلامی فعلاً اقتصاد است و بر همین اساس مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها را بر مبنای اقتصاد قرار دادند تا در اولویت باشد

وی در پایان یادآور شد: نامزدها باید فکری برای اقتصاد جدی و پایان مشکلات اقتصادی داشته باشند و اگر این اتفاقات رخ دهد جمهوری اسلامی از قدرت نرم مضاعفی در منطقه بهره خواهد برد.