۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 38302
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
  • ارسال توسط :
امکان اعزام زائران عمره گزار ایرانی درهفته‌های آینده فراهم است
امکان اعزام زائران عمره گزار ایرانی درهفته‌های آینده فراهم است

امکان اعزام زائران عمره گزار ایرانی درهفته‌های آینده فراهم است

امیدوارم اختصاص ارز عمره و نرخ آن در روز‌های آینده نهایی شود.

نمایندگان اعزامی سازمان حج به عربستان درباره سفر‌های حج و عمره اعلام کردند؛ امکان اعزام زائران عمره گزار ایرانی در هفته‌های آینده فراهم است.

در نشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امورحج و زیارت برگزار شد آقایان غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و حسین اسماعیلی مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در ارتباطی تصویری با این نشست اعلام کردند: در مذاکرات با نمایندگان وزارت حج و عمره و بانک مرکزی و شرکت‌های عربستانی همگی از سفر عمره گزاران ایرانی استقبال و برای همکاری در مسیر فراهم کردن زمینه از سرگیری این سفر‌ها آمادگی دارند.

رضایی تعامل و مذاکرات انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیگیری مطالبات دو حج گذشته نیز در این سفر در دستور کار قرار دارد.
در این نشست، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز گفت: امیدوارم اختصاص ارز عمره و نرخ آن در روز‌های آینده نهایی شود.
حسینی با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای تامین پرواز‌های عمره، اظهار کرد: قیمت بلیت سفر عمره قرار است نهایی شود و انتظار سازمان حج این است که با توجه به پرواز‌های مشابه، رقم مناسبی که حقوق زائر هم مدنظر قرار گیرد، اعلام شود.
دراین ارتباط تصویری و صوتی، حجت الاسلام والمسلمین نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت از نمایندگان اعزامی به کشور میزبان خواست شرایط کنونی بازار عربستان را به دقت بررسی و با موسسات و شرکت‌های طرف تعامل در این کشورمذاکرات خود را با رعایت عزت، حکمت و مصلحت به صورت مستمر ادامه دهند و به نتیجه برسانند.
وی تاکید کرد: کشورمیزبان هم باید به نحوی فعالیت شرکت‌ها را نظارت و مدیریت کند تا به سمت بنگاه داری نروند تا به زائران کشور‌های مختلف اجحاف نشود.
در ادامه این نشست رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به اقدامات انجام شده برای رفع برخی مشکلات در حوزه اسکان سفر‌های زیارتی به عراق اشاره کرد و حمید رضا محمدی معاون عتبات این سازمان نیز درباره نحوه تهیه بلیت پرواز‌های عتبات توضیحاتی ارائه داد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین فروش بلیت پرواز‌ها به مقصد عراق در قالب چارتر را به ضرر زائر دانست و گفت: وزارت راه وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری باید با توجه به تاکید رئیس جمهور، نسبت به زیارت آسان، ارزان و دلنشین در اختصاص بلیت پرواز‌های عتبات به سازمان حج و زیارت نقش حاکمیتی خود را ایفاء کنند.
وی افزود: این اقدام در مسیر ارزان سازی و ارائه خدمات مناسب و دلنشین به زائر اعتاب مقدسه تاثیر دارد که از خواسته‌های دولت است.